Zag ik nou Santa :-S - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Zag ik nou Santa :-S - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Zag ik nou Santa :-S

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 November 2008 | Ierland, Kinsale

Nee, ik ben niet gek geworden! Ik zal bij het begin beginnen...
Gisteren heb ik een hele leuke dag gehad. Het was onwijs mooi weer, maar erg koud, te koud om echt iets te gaan doen met de tweeling.
Maar Geraldine wilde het huis uit en vond dat ik ook mee moest. Dus de boy's en tweeling in de auto, snacks mee voor ons en de boy's, camera en extra batterijen mee en rijden maar. We gingen niet echt ergens heen. Geraldine reed gewoon ergens heen. Toen we ongeveer 10 min in de auto zaten kijken we uit over water en mooi Iers landschap. Nog iets verder zagen we de atlantische oceaan. Omdat Geraldine wist dat ik dat zo mooi vond zijn we naar het hotel gegaan waar zij en Des zijn getrouwd.
WAT EEN LOKATIE OM TE TROUWEN!!!!
Echt onwijs mooi! We reden daar heen en je keek uit over de oceaan. Er was een strandje waar wat gasten aan het surfen waren(KOUD!!) en we waren er rond half 5, oftewel, zonsondergang. Echt dat blijft me mijn hele leven bij. Ik heb foto's gemaakt, maar het haalt het niet bij de werkelijkheid! Echt breathtaking!
Toen zijn we even eruit gegaan voor een warme choco in het hotel(alweer? Ja alweer!:D en morgen weer:D).
Binnen was het al een kerstboel heel gezellig! En ik zat bij het raam en keek uit over de altantische oceaan terwijl ik Harry de fles aan het geven was en zelf af en toe een slokje van goddelijk warmo choco nam. Kan het nog relaxer?
Toen kwam de ober naar ons toe met kleurplaten en krijtjes voor Darragh en Jonatan en vroeg aan ons hoe oud de tweeling was e.d. En geraldine vertelde dat ik haar au pair was en dat ik uit NL kom. En zegt ie ineens:
"Ohw, waar kom je vandaan?" IN HET NEDERLANDS!! Ik was zo verbaast dat ik niet eens wist hoe ik terug moest antwoorden:D Bleek dat hij 2 jaar in Utrecht had gestudeerd, maar hij had liever in Groningen gestudeerd:D
Helaas was het druk in het restaurant en kon hij niet langer blijven kletsen, wel lachen:D
Maargoed, Santa! Terwijl ik de tweeling en de spullen weer aan het inladen was, keek Ger met de kinderen naar de sterren. En ineens gilt ze.
"Look! It's Santa!"
Ik moest lachen, waar heeft ze het nu weer over.
"Kim, look it's Santa!" Nee het was niet Darragh die het zei weer Ger.
Dus ik kijk naar de sterren boven mij. Glijden twee sterren over mijn hoofd naar links. Heel raar:S
Het kon geen vliegtuig zijn want die hebben meestal een rood licht en deze lichtjes gingen te langzaam.
Als ik niet beter wist zou ik echt weer in Santa geloven! Want het leek net of een lichtje voor zat(bij de rendieren zeg maar) en een achter(bij Santa). Er zat ook een aantal meter passen zoals je in gedachten hebt hoe groot de slee moet zijn.
Echt heel raar. We kunnen echt niet bedenken wat het is!
Wel handig, want we maakte de jongens wijs dat het Santa was die de elven dropte om hun in de gaten te houden of ze wel goed waren:D

Vandaag stond alles in het teken van kerst.
De kerstboom werd opgezet. Darragh helemaal door dolle, Jonatan boeide het voor twee tellen en daarna ging hij met zijn traktor op de grond spelen(heel schattig!).
Anyway, gisteren had ik twee choco-santa's voor ze gekocht en daar waren ze zo blij mee! Heel leuk!!
Maargoed, de kerstboom dus. Daar hoort(net als bij Fleur en mij) kerstmuziek bij. Dus ik heb nu al(eind november) tig kerstliedjes in mijn hoofd!
Maar hier hebben ze geen piek of ster op de kerstboom, maar meestal een Engel. Deze engel word door de jongste van het gezin op de top gezet. Hier dus Jonatan. Heel schattig hij was zo trots op zichzelf dat hij dat had gedaan!
Het was wel echt leuk om dit in een ander gezin mee te maken. Er zijn andere tradities en ook zijn ze met andere dingen bezig dan in ons gezin.
Wel miste ik twee heel belangrijke rituelen die fleur en ik altijd hebben bij het opzetten.
Warme choco(ja in de winter drink ik dat vaak, kan er ook niks aan doen:)) en...................(fleur en mama hebben het dnek ik al geraden) ONS-PRACHTIGE-IN-TJECHIE GEKOCHT-HOUTEN-KERST-STALLETJE! En vooral dan mama er mee irriteren dat wij er een kaarsje in willen en dat vervolgens de katten er door gaan lopen:D Geniet van de rust dit jaar mama;)
Ook heb ik voor de kinderen een soort kalender gemaakt die mama ook altijd voor ons maakte zodat ze elke dag een dag af kunnen knippen en kunnen tellen hoeveel nachtjes het nog duurt voor Kerstmis. Dat zijn nog 25 nachtjes. Dus nog 24 nachtjes voor ik thuis ben. Vliegt voorbij.

Over wat ik nu nodig heb om over mijn heimwee te komen is vooral bezig zijn. En niet alleen fysiek(dat doe ik nog steeds door veel te lopen), maar vooral ook mentaal. De cursus is een groot succes!:)

Verder is het grote nieuws bij de meeste van jullie waarschijnlijk al wel bekend. Maar toch. Fleur heeft mee gedaan aan Dance4Life 2008! Echt super! En heel jammer dat ik het niet kon zien:( Ik kon niet via internet het kijken omdat ik in het buiteland zat(ik dacht dat dat het handige van internet was, maar dat is denk ik mijn fout:S)
Maargoed, ben trots op je zusje:)

Verder heb ik eigenlijk niks! :D

Ik heb weer foto's geplaatst op mijn foto site:

http://www.mijnalbum.nl/Album=EW8FBNWO

Hele dikke kus Mij (K) (L) :)

  • 29 November 2008 - 21:21

    Christa:

    Nou, ik heb je zus wel gezien en ze deed het echt super goed!! Talentje die kleine!
    Volgens mij heb je een ufo gezien joh! Had je toevallig niet iets sterks in die chocomel zitten?
    Ik vind die kerstboom wel een beetje kaal! Komen er nog meer ballen in of blijft ie zo saai?
    Anouk gaat trouwens ook voor oppas spelen in Aussie! Ze gaat een week wooffen, zo noemen ze dat daar. Ze krijgt 1 week gratis onderdak en eten en daarvoor moet ze op 2 kinderen passen. Ben benieuwd of het net zulke leuke mensen zijn als daar bij jou!

  • 30 November 2008 - 13:18

    JohnPeter:

    Uh Kimmy, ik moet je wat bekennen....
    Als mamma en/of ik zwarte piet op het dak van de buren aanwezen dan waren ze er niet meer. Nooit geweest ook trouwens :)

    Maar leuk is dat he als kinderen zo reageren.
    ---
    Zal sniek wel missen dit jaar;
    Jullie waren al gek met een puntenslijper of een schaar
    Of een ander zinvol ding, verpakt en gedicht
    Dat bracht veel plezier op jullie jonge gezicht.

    Dit jaar dus pakjes onder de Kersteboom
    Maar wel met jou erbij, nu sit wellekoom!
    And ook Krissie, Fleur en schoenemoer
    Geheid een avond met lol en geouwehoer!

  • 30 November 2008 - 13:28

    Karin:

    Ja het is maar dat je gelooft wat je ziet he!! Jij hebt ook zo vaak nog nét een stukje van Sinterklaas of Piet op het dak gezien!! Heb wel zitten lachen bij je verhaal zeg, heel leuk!!

    De foto's zien er heel gezellig uit, Geraldine en jij zullen elkaar wel gaan missen zeg!

    Over die kerststal vergeet je er nog bij te vertellen dat het ieder jaar een gevloek (HALLELUJA!!vrede op aarde) is om de stal weer goed terug in de doos te krijgen! En dat allemaal omdat die rare (ook nog nep)katholieken een stal onder de boom hebben...

    En inderdaad het optreden van Fleurtje was super! Ze heeft vooral genoten van het publiek, die waren zo enthousiast, een jaarbeurshal vol dansende, wit geklede mensen!! Backstage deelden ze de kleedkamer met de dansers van So you think you can dance!! Ze wensten hen veel succes!!
    De Winkler Prins viel wel in de prijzen, want behalve hun dance-act kreeg ook de lerares van de WP een prijs als meest fanatieke!!
    Je ziet het optreden nog wel!

    Veel plezier onder de kerstboom en volgende week zitten wij bij de lichtjes in DUBLIN!!!


  • 30 November 2008 - 20:15

    Fleur:

    .. én beste OT-team (organistatieteam)én beste school die het meest heeft opgehaald. GOED HE. Eigenlijk hebben we ongeveer alles gewonnen behalve opbrengst per leerling, MAARJA.

    Kim, je moet niet geloven wat iedereen hier zegt want de Kerstman bestaat wel echt. Want je hebt hem zelf gezien en je ogen liegen heus niet. Dus, stom zeg dat iedereen dit hieronder zegt!

    en Kim, je begaat een HELE grote fout en geeft mama valse hoop op een vredig kerstfeest. MAAR het is toch echt zo dat jij de DRIEËNTWINTIGSTE terug komt. En volgens mij is het dan nog geen kerst.
    Denk je nou echt dat we dat stalletje niet op zetten? Ik weet niet hoor, maar dat gaat heus wel door. Maak je daar maar geen zorgen over, haha!

    Heel veel liefs!

    ps; de foto's zijn awesome (L).

  • 01 December 2008 - 06:14

    JP:

    HALLELUJAH!
    Het stalletje is opgehaald door een Czech Santa Claus :)

  • 01 December 2008 - 10:02

    Niels:

    Hee kimmie,

    Beetje goedgelovig ben je wel :) denk eerder dat het een ruimteschip van pluto was, maar daar geloof ik dan weer in!

    Je zus heeft het goed gedaan hoor! Heb ook gekeken, en zag er top uit!

    Was het geen leuke Ier die barman? Of wil je niet in Ierland blijven? :)

    Leuke foto's!!

    Dikke kus Niels

  • 01 December 2008 - 12:22

    Oma:

    De familie van mama is altijd goed vertegenwoordigd. Waar blijft de familie Elverding????????
    Nou schat, ik hoop niet dat je paddo's heb gegeten en daarvan hallucinaties had. Die Santa bestaat echt niet hoor, maar als jij het wel wilt geloven moet je dat beslist doen!!
    Wel erg leuk dat Geraldine je meeneemt en van alles laat zien, dat kenmerkt een speciale band met haar.
    Ik heb je dancing sister gezien, ze kwam zelfs een paar keer close-up in beeld en ....dansen dat ze kon!!!!!
    Nog 6 nachtjes slapen en dan ........ wordt Dublin onveilig gemaakt hahahaha.
    A big hug en love from OMA.

  • 05 December 2008 - 17:16

    SNiek:

    Vanuit een lauw-koud Nederland
    Een groet naar het winters Iere Land
    Jij zit daar twee babies en een peuter
    Om maar te zwijgen van een lastige kleuter.
    Geraldine is meer vriendin dan je baas
    En die vriendschap verheugt dees' oude Klaas.
    Nog drie weekjes ben je daar te gast,
    Een trip naar Dublin is ook nog ingelast,
    Dus geniet van deze laatste dagen,
    Laat je koppie niet hangen en maar zagen
    Geniet, geniet, geniet!
    De mazzel van Sint en Piet!

  • 10 December 2008 - 22:00

    Brigitte :

    Hoi Kim,
    Gefeliciteerd met je 20e verjaardag! Wel bijzonder om dit lustrum feest in het buitentland te vieren.
    Het is een beetje laat op de avond maar het is nog 10 december.
    En hebben ze voor je gezongen en stond er een lekkere taart met icing voor je klaar met wel 20 kaarsjes. Je zult het vast gezellig hebben gehad. Groetjes Rolv, BRigitte Thijs en Sophie

  • 11 December 2008 - 09:34

    Laura:

    Hallo,

    Ik ben Laura, 21 jaar en volg de opleiding Hand&Design in Den Bosch. Mei komend jaar mogen wij voor stage naar het butienland. Samen met nog een klasgenootje ben ik dan ook op zoek naar een leuk creatief bedrijfje in engeland/Ierland/Schotland. Op school volgen wij de vakken als tekenen, schilderen, boetseren en fotografie en momenteel lopen we stage bij een mozaik atelier. Wij krijgen vanuit school geen bedrijven aangewezen en dan is het best lastig iets gevonden te krijgen. Mocht jij iets weten zou ik het super vinden als je een van ons even mailt!

    Reneé; reneevanhugten@hotmail.com
    Laura; l.seerden@hotmail.com

    Nog ontzettend veel plezier daar en vast bedankt!

    Groeten,
    Reneé en Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 18556

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: