Mijn verjaardag in Dublin - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag in Dublin - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag in Dublin

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 December 2008 | Ierland, Kinsale

Hey allemaal!

Wat er vorige week is gebeurd weet ik allemaal niet meer, alleen het weekend is blijven hangen:D

Geraldine en Des gingen een weekendje weg en ik moest zaterdag tot 4 uur met Darragh en Jonatan iets doen.
Dus ging ik met de naar de snoepwinkel iets lekkers halen en daarna naar de videotheek om de Polarexpress te halen.
Daarna naar huis en de snoep was natuurlijk al op voor we thuis waren dus gelukkig hadden we ook nog popcon gekocht voor tijdens de film.
Is een leuke film trouwens. Gaat over een jongetje die niet gelooft in Santa, maar dan mee wordt genomen op een trein om Santa te zien. Wel goed gemaakt ook(animatie).
Toen de film afgelopen was heb ik nog was met ze geknutseld en gewoon gespeeld. Ik vond het wel weer leuk om een keer wat te doen met hun, want dat doe ik niet zo vaak!
Toen oma me af kwam lossen ging ik naar Kinsale en wie was daar Santa! Hij werd door een treintje gebracht en deelde wat snoep uit, sprak even met de burgemeester en hij werd weer afgevoerd. Was toch raar om hem te zien. Want bij Sinterklaas is het meestal toch een lange man met hoed. Een echte heilige! Dit was gewoon een dikkertje met een badjas aan hahah Toch wel even leuk om te zien.
Toen vroeg naar bed want het was zo ver ik ging naar Dublin. En hoe?!

Ik had verkeerd gekeken en er reden op zondag geen bussen zo vroeg naar het vliegveld. Dus ik met de taxi naar het vliegveld(hoe luxe is dat?)
Op het vliegveld had ik mijn ontbijt en zat ik heel relaxed in de stoelen voor de gate te wachten.
Na 55 minuten naar de prachtige zonsopgang te kijken was ik alweer in Dublin aangekomen. Daar stonden mama en Christa op me te wachten. Was echt enorm leuk om ze te zien. Ondanks dat ik geen heimwee had viel er toch een klein traantje.
Hup op de bus en naar het hotel. Daar de tassen gedumpt en direct de stad in. Dublin is een enorm grote stad en het was dan ook erg druk. Dit kwam ook doordat er een feestdag was. Het is in Ierland de traditie dat op 8 december de boeren naar de stad gaan om kerst inkopen te doen. Oftewel, Farmersday. Daardat het dus een lang weekend was was het extra druk.
Maar dat maakt het natuurlijk niet minder leuk!
Zondag hebben we niet zo heel veel gedaan. Gewoon een beetje rond gelopen, geshopt en rondgekeken. En we hebben geluncht op een terras!!
Maandag hebben we een kaartje gekocht bij een 'hop on hop off'-bus. Dat is een bus, de naam zegt het al, waar je elke keer op en af kan stappen.
Toen zijn we naar Guinnesstore house geweest en een oude gevangenis.
De Guinnesstore house was wel leuk, toch jammer dat ik het niet lust anders was het misschien nog wat leuker geweest. Maar het was wel interessant om te zien hoe ze het nu eigenlijk maken.
De gevangenis(ben de naam vergeten..) was wel heel interessant. We hadden alleen een gids die té enthousiast was. Hij vertelde niet alleen over hoe het er hier aan toe ging, maar ook wie er zaten. Die wij als toeristen dus niet kenden en dus boeide het ons niet zoveel.
's Avonds hebben we echt heeeeeeeerlijk gegeten bij een Mexicaan. Wat erg lekker!
Dinsdag hebben we weer die bus gepakt, zijn uitgestapt, maar niet meer op gestapt. We zijn op een punt uitgestapt waar veel te doen was en uiteindelijk zijn we tereug gelopen naar het centrum.
Eerst gingen we naar Dublinia. Dat was een erg leuk museum over hoe Dublin er in de middeleeuwen uit zag. Er stonden poppen in klederdracht(hele goede poppen trouwens!) en het decor waar de poppen in stonden opgesteld was ook erg mooi. Ook had het een expositie over de vikingen. De opzet was ongeveer hetzelfde, poppen in een achtergrond. Was erg leuk om te bekijken allemaal!
Daarna naar de St. Patrick Cathedral. Dit viel een beetje tegen. Als je in Ierland bent moet je die eigenlijk wel gezien hebben(zeggen ze altijd), maar het is bij verre niet de mooiste kerk die ik heb gezien. Wat me nog wel het meeste irriteerde was dat er een souveniers shop in de kerk stond. Dat vond ik gewoon niet kunnen. Maargoed.
We hebben geluncht bij een heel lekker klein schattig bakkerijtje. Ze hadden allemaal soorten taartjes(zowel zoet als hartig).
We wilden nog naar Dublin Castle, maar die was gesloten voor die dag. JAMMER!!
Ook zijn we(onder andere doordat ik verkeerd op de kaart had gekeken:$) in de duurdere winkelstraat van Dublin geweest. Dan zie je echt veel verschil ik kwaliteit enz. Maargoed, ook hebben we daar gedronken bij een Frans tentje. Nouja, tentje, zo zag het er van buiten uit. Maar aan de binnen kant leek het wel een oude stationshal die was omgetoverd in een cafe, koffiehuis en nachtclub. Erg mooi!
En toen was het al weer woensdag en tijd om weer naar huis te gaan.
MAAR WACHT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik was die dag natuurlijk ook jarig!!
Was wel speciaal om dat een keer in het buitenland te vieren. Ik geef nooit zo heel veel om mijn verjaardag, maar dit jaar was het wel leuk!(normaal ook wel maar nu extra ;))
Het afscheid was niet zo moeilijk als toen Fleur wegging want het is nu nog minder dan 2 weken voor ik weer thuis ben, dus dat is wel te over zien :D
DUBLIN WAS ECHT HEEEEEEL GEZELLIG!!!
Ook hebben we veel serieuze gesprekken gehad, want ik wil stoppen met SPH en journalistiek gaan doen, maar omdat het toch weer 2 jaar weggegooid is, is dat natuurlijk geen makkelijke beslissing. Dus veel gepraat, maar nog meer gelachen!

Toen ik thuis kwam moest ik om 3 uur weer werken. En toen zat ik Harry de fles te geven en toen gaf Darragh me uit het niets een kus op mijn wang. En toen rende hij weg. Super schattig! Geraldine zei ook dat hij me echt als deel van het gezin ziet. Dat is wel het leuke aan au pair zijn. En ze zei ook dat ze zondag toen zij thuis kwamen D&J het alleen maar hadden over hoe leuk het was met mij, niet met oma :)
De tweeling is heel erg ziek! Heel zielig. Ze hoesten heel erg en ademen heel zwaar. Vooral Harry, hij piept helemaal als hij ademt. Slapen gaat dus ook slecht. En eten willen ze eigenlijk ook niet(zowel de fles als solidefood niet). Echt heel zielig! Ik hoop niet dat de rest het ook krijgt. Want dan worden het twee niet zulke leuke twee weken.
Vanaf vandaag is het nog 11 nachtjes(ik tel met D&J af tot Christmas Eve en dus ook tot mijn vertrek). Ondanks dat ik geen heimwee meer heb ben ik nu wel aan het aftellen :D

Hele dikke kus en tot snel!

(K) KIM

  • 11 December 2008 - 13:42

    Oma:

    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad in Dublin. Mama en Christa waren om 12.40 uur bij mij en hebben me alle belevenissen verteld, ook van die chauffeur die jou buitensloot en na een eindje weer opving en toen zong "Hello, is it me you're looking for", enig verhaal. Dat was een aparte verjaardag he? Vergeet je vast nooit meer! Wat goed van jou dat de kinderen zo gek op je zijn, dat heb je dan toch maar bereikt.
    Je studieplannen begrijp ik niet zo best, maar daar hebben we het thuis wel over. Nog 12 nachtjes en we zien elkaar weer. Gezellig met de Kerst weer thuis!!!
    Nou lieverd, bedankt voor je verhaal en see you later on 24th of Dec.
    Dikke knuffel en liefs van oma.

  • 11 December 2008 - 14:30

    JP:

    Hoi meis! Ik heb jouw verjaardag in trieste eenzaamheid gevierd ;-)
    maar ik ben blij dat je zoveel leuks hebt kunnen doen. Wat je studieplannen betreft, uiteindelijk zijn het jouw keuze en zul je ook de consquenties voor je kiezen krijgen. Een ding, wat je ook gaat doen en zal meemaken, Karin en ik zijn er om je op te vangen. En wat verkeerde keuzes aangaat ben ik een ervaringsdeskundige dus wie weet!
    Sterkte met de pasjentjes, neem voldoende vitamientjes en fruit, lekker uitwaaien en kom dan vooral gezond weer thuis! xx

  • 12 December 2008 - 13:38

    Niels:

    Hee kimmie!

    Heb ook alle verhalen gehoord ja! Klonk allemaal erg gezellig daar in Dublin!

    Ja de studie, ik zal daar maar niets over zeggen! Is al moeilijk genoeg als je twijfelt! Denk er goed over na en maak geen beslissingen overhaast!

    Veel plezier nog de laatste dagen!

    Dikke Kus

  • 12 December 2008 - 15:07

    Fleur:

    NATUURLIJK was het niet zon zwaar afscheid, dat komt echt niet door die twee weekjes hoor, maar door iets heeel anders kan ik je wel vertellen (A). Haha nee hoor grapje! Ik ben ook heel blij dat je er weer zo snel bent! En ik ben ook aan het aftellen. De helft van mijn school weet dat je over 10 nachtjes thuiskomt hahah :D!

    Ben blij dat alles zo leuk was, heb je verdient! En je bent ook verdorie TWINTIG geworden:|. O god ik vind het zo oud klinken he :$.. Hahah ,

    Dag lief zusje
    TOT SNEL!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 18557

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: