Mijn eerste weekend(dag 6, 7 en 8) - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekend(dag 6, 7 en 8) - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekend(dag 6, 7 en 8)

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 September 2008 | Ierland, Kinsale

Dag 6:
Vandaag moest ik vroeg beginnen(half 9) omdat Geraldine met Harry naar het ziekenhuis moest voor controle. Daarna zou ze nog naar Cork gaan om wat boodschappen e.d. te halen. Ze nam Jonathan mee en zou thuis zijn als Darragh door Joe(de buurvrouw) werd gebracht. Kortom: de hele ochtend met Cathal alleen. Het was een heerlijk rustige ochtend en ik heb veel gezongen(nederlandse liedjes) en Cathal had veel geslapen.
Toen Geraldine, Harry, Jonathan en Darragh thuiskwamen barstte de bom weer. Overal gegil en overal speelgoed. Ik moest van half 9 tot half 4 werken en daarna had ik afgesproken met Rianne. Rianne is een nederlandse au pair die twee straten verderop woont. We zouden uit eten gaan en gewoon even kletsen. Eerst zou ik naar haar toe gaan als ze moest babysitten, maar ik moest ook babysitten dus dan maar uiteten. Na lang nadenken zijn we uiteindelijk bij een Thais restaurant terecht gekomen. Het was onwijs lekker en we werden door een echte Thai(tenminste dat dachten we tot hij tegen aan andere klant zei dat hij uit Vietnam kwam) bediend.
Rianne is een leuk meisje waar ik ook vaker mee af zal spreken. We hebben non-stop gekletst, dus dat zit wel goed!
's Avonds babysitten: Boring! TOT DAT......ik zat te zappen en Grey's anatomy zag. Wat blijkt nu. Ik heb de laatste aflevering van het volgende seizoen gezien....beetje jammer! Maar er was een leuke sexy en EINDELIJK een gevoelige Alex, zoals ik hem al heel lang kende ;)


Dag 7:
Vandaag ging ik op tijd weg want ik ging naar Cork. Daar ontmoette ik Julia. Julia is een duitse au pair die bij een gezin in Cork woont. We zaten bij elkaar op het vliegtuig en Geraldine en haar gastmoeder hadden nummers uitgewisseld.
Ook een erg leuk meisje, maar totaal verschillend dan Rianne. Julia is veel rustiger en we hebben afgesproken elkaar vaker te treffen. We wilden volgend weekend naar Killkarny gaan samen. Maar helaas kan zij niet.
Na een dag door Cork te hebben gewandeld(leuke stad, doet me een beetje aan Groningen denken) weer met de bus naar Kinsale om 's avonds andere mensen te ontmoeten. Rianne is hier al een maand en kent dus al wat andere au pairs. Zij had mij uitgenodigd om mee te gaan.
Dit was super leuk! Het zijn onwijs leuke meiden(bijna allemaal duits en een uit estland en dan rianne en ik). We zijn naar een pub gegaan waar Ierse live muziek werd gespeeld. Was echt hele lekkere muziek en als afwisseling soms wat Johnny Cash. Ook heb ik hier mijn eerste echte Guinness bier gehad....
Goor!!! Ik kreeg het bijna niet weg. Caroline(een duitse au pair) krijg het ook niet weg. Maar goed we waren in Ierland en dus moet je Guinness hebben gedronken.. Ik heb het giga glas opgedronken en daarna naar de bar gerend voor een wijn.
Achter in de pub opent om 12 uur/half 1 een nachtclub. Toen we daar even stonden te dansen kwamen er een stel echte Ierse jongens op ons af. Rood, stevig en niet aantrekkelijk. Maargoed, wij waren losjes van de bier, wijn en moeheid dus wij met ze dansen. Wanneer we weg gaan houdt een van die gasten ons tegen. En hoe................
Hij pakt een setje speelkaarten en begint midden op de dansvloer een gocheltruc te doen.... Wij lachen helemaal in een deuk. Toen ik het de volgende dag aan Geraldine vertelde ze dat Ierse jongens/mannen zich nergens voor schamen en graag grappig gevonden worden. En dat was hij!
Daarna naar huis en ik was om kwart over 3 thuis. Voor Nederlandse begrippen is dat niet zo laat. Voor Ierse wel. Om half 2 sluiten de meeste pubs en om half 3 sluiten ook de meeste nachtclubs. Maargoed, het begint ook eerder. Om 10 uur stonden er al mensen dronken te dansen op de muziek van de band.
Een erg gezellige avond en veel gelachen!

Dag 8:
Luie dag! Heb niet zoveel gedaan. Ik wilde naar Charles fort fietsen, maar dat was iets te hoog gegrepen voor de Nederlandse fietster:D
Dus dan maar met de rondvaart boot een rondje door de haven van Kinsale. Langs de baai van de Atlantische Oceaan. Een onwijs mooi gevoel. Kijken zover als je kan en niks anders zien dan het mooie blauwe water.
's Avonds heb ik met Geraldine film gekeken. 'Cape fear' die had ik in Cork gekocht. Alles is hier duurder maar als het in de uitverkoop gaat doen ze dat ook goed(2 film voor 5 euro..)

Mensen vroegen over het weer. Nou, mensjes als je van plan bent om naar Ierland te gaan, kom dan niet in juli of augustus, maar kom dan in september. Ik heb sinds ik aangekomen ben prachtig weer gehad. Vandaag was het wat kouder, maar de zon scheen. Morgen schijnt het typisch Iers weer te worden. Koud en grijs...(net als Nederland dus ;))

Love, Kim
P.S. Ik heb dus foto's op de onderstaande link staan:

http://elverdingkim.hyves.nl/album/32052799/Kinsale_Ierland/RTo1/


  • 29 September 2008 - 00:31

    JP:

    wauw! Het lijk wel of je een maand per week (be-)leeft. GENIET maar lekker verder. Xxxx

  • 29 September 2008 - 06:02

    Fleur:

    Eén woord: lovely.
    Maar ik ga je nu eerst mailen!

    Dikke kusx

  • 29 September 2008 - 07:34

    Christa:

    He Kim!
    Je lijkt niet op je oom, want die is dol op Guinness!! Hartstikke leuk dat je al zo ingeburgerd bent daar! Ennuh....gelukkig dat die Ierse jongens niet zo aantrekkelijk zijn want dan moeten we ons ook nog zorgen gaan maken of je wel terugkomt! Ik vind die Ieren wel slim dat alles op tijd dicht gaat. Zouden ze hier ook moeten doen, dan hoef je tenminste niet de hele zondag in je nest te liggen stinken:)
    Nou meissie blijf genieten en "live life to the fullest". xxx

  • 29 September 2008 - 08:54

    Oma:

    Je weet in één week al alles eruit te halen. Geniet maar lekker schat, ik zie je graag lachen, teken dat je het leuk hebt. Kuzzzzzzzz!!!

  • 30 September 2008 - 08:37

    Anouk:

    Nichtje van me, plaats niet zoveel berichtjes op je site, want dan gaan ze dat ook van mij verwachten!:D hahaha! Nee super leuk je berichten!! Fijn dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan schat!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 18570

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: