Dag 9, 10 en 11 - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Dag 9, 10 en 11 - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Dag 9, 10 en 11

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Oktober 2008 | Ierland, Kinsale

Dag 9:
Vandaag was een dag van: gaat het regenen of niet? Het was grauw en als het er in NL zou uit zou zien zou het met bakken naar beneden komen. Dat was jammer want Geraldine wilde me Kilkenny laten zien. Helaas dachten we echt dat het zou regenen en zijn we naar een shopping mall gegaan in Cork. Dat was leuk. Niet heel bijzonder. Wat echt enorm grappig was, was hoe mensen ons aan keken dat we met 4 kinderen op pad gingen. Ik heb daar schoenen gekocht. Hele mooie en Geraldine heeft de dvd van Sex and the city gekeken. Dus als de baby's een keer vroeg op bed gaan, gaan we Sex and the city kijken en ik natuurlijk met mijn schoenen aan :):P;)

Dag 10:
Vandaag had ik eindelijk contact met Jonatan. Het bleek dat we iets gemeen hadden. En ik wist dat al, maar hij nog niet. Namelijk: dieren.
Hij was een puzzel aan het maken van huisdieren en daar stond ook een paard op. Toen zei Geraldine dat ie wel een beetje op mijn paard leek. Nou, toen moest mr. J.(zo noemen we hem hier) natuurlijk een foto van Shirley zien. Helemaal onder de indruk vroeg hij me allemaal dingen over Shirley en onze katten.
Daarna maakte we een puzzel(voor het eerst dat hij iets met mij wilde doen!) van wilde dieren. Weer ging hij allemaal dingen vragen. Het was eerst om me uit te testen, dat merkte ik aan zijn stem en ogen. Maar toen bleek dat ik op zijn vragen antwoord gaf, was hij onder de indruk en vroeg hij steeds meer. Kwam het kijken van Animal Planet toch nog van pas(dus je weet maar nooit wanneer je het nodig kan hebben, Fleur ;))
Geraldine was helemaal verbaast hoe hij tegen mij zat te praten en hoeveel ik wist van dieren(ik trots natuurlijk), normaal duurt het veel langer voor hij echt met iemand praat.

Dag 11:
Vandaag maakte ik kennis met het Ierse weer. Als het in Nederland regent, regent het de hele dag. Goed dat is kut, maar je kan je er dan op kleden, het is nog kutter als je met zonneschijn gaat wandelen en na 10 minuten lopen al zeiknat bent geregend. Dat is dus het Ierse weer. Ze hadden het op de radio er over dat het weer van 4 seizoenen in één dag eraan kwam. Dit houdt in dat je in één dag zon, regen, storm en sneeuw kan hebben. Dus je weet nooit wanneer maar je kan er op rekenen dat je nat en koud wordt.
Op het de radio hier gaat het trouwens alleen maar over de ingestortte economie van Amerika. En dan met name over hoe de EU reageert over de oplossing van Ierland. Is het bij jullie ook zulk groot nieuws? Heeft het allemaal zulke grote gevolgen(ik versta namelijk niet alles op de radio)?
Vandaag verder de hele dag met de tweeling geweest. Waarschijnlijk leren ze eerder nederlands dan engels:D Ik probeer zoveel mogelijk met ze in het engels te praten, maar liedjes zingen(ja ik jah) doe ik toch in het Nederlands.
En en en, ik heb vannacht in het Engels gedroomd. Ze zeggen dat als je in het engels denkt/droomt dat je dan goed engels kan... Nou ik heb er dus in gedroomd. Halverwege de dag bedacht ik me ineens dat ik een bizarre droom had. Maargoed, het was in het engels(dat weet ik nog omdat het een engels figuur was waar ik mee aan het praten was in de droom:))
Nou, verder heb ik niks te vertellen..
Ohwja, Harry heeft zich vandaag bijna omgedraaid(gelukkig was ik hem op de grond aan het verschonen:D) en Cathal heeft zijn hoofd goed opgetild vandaag:D Leuk dat je dat nu zo duidelijk ziet.

Nou, Toedeledoki;)

Love, Kim

P.S. Sha, is het Ierse woord voor ja. Ik leer van Darragh een beetje Iers(die krijgt dat op school) maar kan niks onthouden, het lijkt wel zweeds hahaha

  • 01 Oktober 2008 - 20:06

    JP:

    Welk een onnet taalgebruik jongedame :)
    Wel knap van je dat je Mr. J zo snel om je vingers hebt kunnen winden. Succes met je engels en hoop je snel te zien op foto of video! XX

  • 01 Oktober 2008 - 20:16

    Oma:

    Hey lieffie,
    Je gaat nog wonderkinderen van ze maken. Leuk he, zoals ze op jou reageren. Je doet het hartstikke goed meid.
    Er valt nog veel te beleven hahaha.
    Liefs en kussssss!!!

  • 02 Oktober 2008 - 06:59

    Je Allerliefste Zus:

    Zo hee,het is maar goed dat je met de tweeling nederlands praat, want anders zou je straks geen Nederlands meer kunnen :O.

    He shit, dan heeft inderdaad Animal Planet toch nog nut ! Dat is nou jammer, mag ik je daar zeker nooit meer mee pesten? haha ! Nee leuk hoor
    dat hij zo blij is met je dierenkennis ! Haha!
    Mr J? Wat leuk ja, is het zo'n kieskeurig mannetje?

    Nou lekker ding, ik ga weer, wiskunde leren, ben nu op school en was een uur te vroeg per ongeluk, beetje vergist in de uren, ik kwam op school heelamal in de hurry omdat ik dacht dat ik een paar minuten te laat was kwam ik aan zag ik dat het kwart voor 9 ipv kwart voor 10 was .. Haha

    HEEEEEEEELE dikke kus
    van je aaaaaallerliefste leukste & aardigste zusje.

    Ps: ik vind het nog steeds zo raar dat het knap is dat een baby zn hoofd op tilt he, ik kan daar gewoon niet met mn hoofd (die ik prima op kan tillen) bij. Zo'n baby kan dus echt helemaal niks he HAHAH.
    Maarja later wel vloeiend Nederlands spreken natuurlijk, daar moet i kdan maar rekening mee houden haha ;).

    Ps2: Dus zeg maar, je komt straks uit Ierland en het enige IERS wat je kent is 'Sha'? Hahah, Kim kim kim, ga daar es wat meer van leren joh! Dat engels kan je nu toch al appeltje-eitje

    Ps3: Wat voor schoenen heb je nu dan weer gekocht? Ik wou dat nog op MSN vragen maar je was al weg.. Echt Sex & the City schoenen? Want daar kun je toch zeg maar niet op lopen (of kan je dat ook niet? Net als mijn hooger-heels, die ik nu voor het eerst aan heb, het is bijna 9u en ik heb nu al last haha)

    Ps4: Leuk dat mijn Ps-en ongeveer meer beslaan dan de rest van het bericht, NIETWAAR? :d

    Ps5: nu stop ik echt. Je houdt me van mn wiskunde Kim Marije Elverding! X

  • 02 Oktober 2008 - 07:01

    Ik Weer:

    Is het erg dat ik zulke lange reacties plaats? Aangezien iedereen niet meer dan 3 regels neerzet? Is dat een stille regel die ik overtreed? Niet dat dat me eigenlijk veel boeit, maar ik heb nog geen zin in wiskunde.

    Als je trouwnes nieuwe foto's op je hyves hebt, zeg je dat dan?

    I love you xx (ja en ik weet dat jij dat nooit zegt maar dat kan me niets schelen want ik meen het. Dus.)

  • 02 Oktober 2008 - 07:15

    Karin:

    Toch maar even een reactie van mij, hoewel ik natuurlijk alles al gehoord had wat je hier schrijft omdat ik met jou deze week VOOR HET EERST op msn gezeten heb en dat is goed bevallen hoor, was echt gezellig!
    En wat die schoenen betreft: we (Fleur en ik) hebben nu al 2 keer gevraagd hoe je nieuwe "Ierse" schoenen eruit zien. Maar GEEN REACTIE!! Zijn ze zo raar? of zijn het van die Ierse tapschoenen, dat je gaat oefenen haha. Waarschijnlijk zijn dit niet de laatste die je koopt daar, jij als schoenofiel! Vooral als je met die meiden naar Dublin gaat...

    Succes met mr J and de andere mannetjes en we msn binnenkort weer!

    Dikke kus

  • 02 Oktober 2008 - 21:02

    Els:

    Nou, die Fleur kan ook lekker kleppen zeg. Eindelijk een nieuwe schoenofiel in de familie (dit komende van Imeldo Marcos uit Geldrop). Fijn Kim, ga vooral zo door!!! FF alle gekheid op een stokkie: je vader heeft gelijk, wat een taalgebruik en dat voor aller ogen. Maar goed, we zullen het je vergeven. Nou het klinkt allemaal super, je hoort wel eens andere verhalen. Volgens mij heb je het bijzonder getroffen. En goed dat je zo snel aardt daar, vind ik echt knap, ik zou er denk ik toch wel ietsje pietsje langer over doen denk ik...snik snik. Maar geniet vooral, op deze manier van jou vliegen die 3 maanden wel om. En inderdaad, je oma heeft gelijk: gelukkig vind je die roodharige jongens niks, Ieren zijn niks voor jou. Kom nou maar lekker terug voor zo'n degelijke Grunninger boer, lijkt me écht iets voor jou. Nietwaar Fleur? Zeg ik hoop dat het je lukt wat vrij te krijgen in de herfstvakantie, zodat Fleur je lekker kan bezoeken. Zou wel heel gezellig zijn, maar ja, als je een beetje moet werken, kunnen jullie toch samen oppassen? Fleur: jij vindt die kinderen toch ook enigjes????????? (jammere is wel dat ze dan niet bij mij langs komt, maar ja, ik slik wel een keer, snik).
    By the way: wel lieve reactie hoor van die zus van je, heeft mijn zusje NOG NOOIT GEZEGD tegen me.... wees er maar HEEL BLIJ mee...Nou ik overtreed volgens mij nu ook de 3 regelwet, maar boeit me ook echt..
    Hier is alles wel, na 3 weken verenigde staten zijn we redelijk moe thuis gekomen en proberen nu al werkend weer wat bij te komen (nou ja, dat is een contradiction in termino (JP klopt dit?). Anyway: het is hier inderdaad weer lekker shitweer, ik fiets elke dag 32 km en vandaag zeker 16 in stromende buien, dus ik weet er alles van. Kleed je maar lekker warm aan (heb je je lange ondergoed bij je??? Karin: even opsturen..). Nou, ik laat het hier maar bij, anders neem ik wel heel veel ruimte in beslag, en ik heb geen idee of dat nog consequenties heeft. Trouwens leuke foto's, ik moet nog even doorlinken naar hyves, komt van het weekend wel. Als ik tenminste snap hoe dat werkt, want ik ben soms een beetje digibeet. Hé wijffie, geniet volop, van het werk, alle sociale contacten, maar gedraag je wel een beetje als een Elverding he???
    Dáááág lieverd, dikke kus van je favoriete tante....toch???
    Els

  • 03 Oktober 2008 - 13:17

    Marleen:

    He Kim!!!
    Wauw wat gaat de tijd toch snel! Je zit er alweer bijna twee weken. En nu baal ik toch wl hoor dat je daar voor de kinderen aan het zorgen bent. Je had bij ons ook wel voor au pair kunnen spelen. Ik zit met mijn been omhoog. Ik schijn twee gescheurde enkel banden te hebben. Wie zegt er ookal weer dat sporten gezond is??? Mij hoor je daar niet meer over. Ik vind het leuk om een beetje mee te lezen over wat je allemaal mee maakt. Het mag alleen wel wat sappiger. Oeps sorry papa JP. Wat zegt je oude buurvrouw nu weer?
    Nee, meid, valt n iet mee he, om de hele dag voor de kinderen te zorgen. En dan ook nog van een ander! Petje af. Heel veel plecier en geniet er met volle teugen van. Kus van Anton en Tristan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 18565

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: