Dag 24 en 25 - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Dag 24 en 25 - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Dag 24 en 25

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Oktober 2008 | Ierland, Kinsale

Hey allemaal,

Ik wilde jullie ook nog even bedanken voor alle berichtjes die jullie elke keer achter laten. Ik vind het erg leuk om ze te lezen, dus vooral blijven doen :-)
De afgelopen twee dagen waren hele relaxte dagen.
Gisteren was ik bijna de hele dag met de tweeling alleen. 's Morgens was Geraldine gewoon thuis, maar ging ze even wat dingen boven doen en was ik met de tweeling en Jonatan. Ik had voor hem een Peterpan getekend en hij was helemaal blij en begon het direct te kleuren. Daarna kwamen er hele verhalen over wie hij leuk vond en of ik die ook wilde tekenen. Erg leuk!
Geraldine was 's middags met Jonatan en Darragh naar wat winkels toe. Een winkel was een halloween bunker. Het is een kelder waarin ze elke keer wisselen van thema. Nu is het Halloween. Dat is hier een big deal in Ierland. Er zijn veel plaatsen waar je kleding en speciaal 'aangekleed' snoep kan kopen. Maargoed, je kan met de jongens niet naar zo'n winkel zonder iets te kopen. Verkleedkleren hebben ze al dus dat hoefde ze niet. Nee wat hadden ze gekocht? Twee heksen. Twee heksen die geluid maken.........
Ze lieten eerst een gil horen die door merg en been gaat en daarna een hoog akelige lach..kortom irritant.
Maar ze werken op het 'klap-commando' en leek het hun nu leuk om mij zo te laten schrikken dat ik bijna met Cathal ging gooien.
Ze hadden de heksen voor het raam gezet(buiten was het al donker) en Geraldine kwam naar binnen en praatte gewoon met me. En de jongens stonden dus buiten met hun heksen en toen ik met Geraldine aan het praten was, lieten ze die heksen geluid maken. EN DAT BEGINT DUS MET DIE GIL!!!! Ik schrok me helemaal dood!!
En zij natuurlijk lachen.
Maargoed het is nog niet eens Halloween, dus mag mijn hart wel vast houden :D

Vandaag was ik vrij. Maar om 11 uur komt Geraldine mijn kamer binnen en vraagt of ik toch even op de tweeling wil letten want Jonatan is met een blok op het hoofd geslagen en heeft een gat in zijn hoofd.
Het viel uiteindelijk allemaal wel mee. Het is gelijmt maar moet misschien morgen toch nog gehecht worden. En Jonatan vond al de aandacht en extra snoep die hij kreeg erg fijn.
Maar Des en Geraldine waren helemaal boos op die leidsters dat ze het niet hadden kunnen voorkomen. Maar toen zei ik ook dat je dingen soms gewoon niet ziet aankomen als je met een grote groep bent. Maar waar ze het meeste boos om waren was dat ze hadden gebeld en hadden gezegd dat hij bloedde en dat hij misschien wel even naar de dokter moest. En bij de dokter bleek dat het misschien gehecht moest worden.
Maargoed, ik heb zoiets van, het is vervelend, maar het kan gebeuren, hij is niet dood ofzo :D. Maar zij wilde morgen met de directrice gaan praten over hun veiligheidsbeleid. Ik vind dat een beetje overdreven of zou ik dat ook doen als het mijn eigen kind zou zijn?
Maargoed, verder waren ze allemaal weg(ze gingen bij oma op bezoek) en had ik het rijk voor me alleen. Wel lekker even geen huilende kinderen in huis :D Ik wilde eigenlijk veel wandelen vandaag(want mijn buikje gaat er al snel vanaf, maar het kan nog sneller;)), maar het heeft vanaf 9 uur tot nu(half 12) aan één stuk door geregend! Echt vies weer!
Maargoed, zoals gezegd is het nu half 12, dus ik ga maar eens slapen :D

Dikke kus allemaal!

  • 15 Oktober 2008 - 06:33

    JP:

    Hoi meissie! 't Is maar goed dat G geen Nederlands kan lezen...
    Maar je hebt gelijk, kinderen hebben nu eenmaal de onhebbelijke gewoonte dat ze vallen en soms wat breken. Aktieve jongetjes: maal 2 :)

    Als feut schrok je al van lawaai, dus 20 jaar later is dat nog steeds niet opgelost?! Sterkte met Halloween (van Heilige Avond: hail of hallowed en eve. Maar dit terzijde, evenals het feit dat 1 november de dag is waarop de RK Kerk de doden iets anders (en zeker saaier) herdenkt)

    Wens je veel plezier, ben heel benieuwd hoe het volgende week is als Fleur op bezoek komt. 7.431 foto's???

    Dikke knus vanuit Bennekom en Amsterdam!

  • 15 Oktober 2008 - 08:10

    Christa:

    Volgens mij moet ik ook een paar maanden naar het buitenland. Eerst Anouk die een broek in een kleinere maat heeft gekocht en nu jij weer met de mededeling dat je buik eraf gaat. Het lijkt wel een soort kuuroord! Of is het Ierse eten net zo vies als Guinness? Volgens mij beweeg je gewoon meer als thuis! Even een tip voor als het regent: je kunt ook met een paraplu op of een regenpak aan prima in de regen lopen!!!:):)
    Nou, in ieder geval is het een leuke bijkomstigheid dat je straks als herboren terug komt!
    Have fun and enjoy! xxx

  • 15 Oktober 2008 - 08:51

    Karin:

    OOHHH ik zie het al helemaal voor me, jij en Halloween, dat wordt nog wat!! Wat papa zegt klopt helemaal je schrok als baby overal van, als kind maar nu nog steeds krijg je een schok als er iets onverwachts gebeurd. Leuk voor Fleur ook die heksen, daar is ze gek op!! haha!! veel plezier ermee!! xxx

  • 15 Oktober 2008 - 09:05

    Oma:

    Leuk hoor die Halloween. Dat ze daarmee iedereen de stuipen op het lijf jagen vinden die jongens natuurliujk het einde en met vallen en opstaan worden ze groot.
    Een gat in de kop hoort erbij! Wat goed dat jij ook al de nodige kilootjes bent kwijtgeraakt, ga zo door!! Veel plezier met Fleur. Dukke knuffel!! Ik hou van je.

  • 17 Oktober 2008 - 02:01

    Fleurlindeelverding:

    Hoi lief zusje,

    Kijk eens goed naar de tijd wanneer ik dit berichtje stuur (3:57 AM). jaja, ik ben gestoord, maar ik zit op school o mij ngod. We hebben allemaal acties voor Dance4Life (mensen kunnen er een kaartje naar zon biggie-ass feestje krijgen wanneer ze 50 euro ophalen dus ze zijn helemaal gestoord wat betreft acties echt nog nooit is de school zo enthousiast over iets geweest. Mijn leuke mede-klasgenoten hebben dus bedacht als soort van sponsorloop een 24-uur lessenmarathon te doen (oftwel je blijft gewoon van 8 tot 8 op school). Dus dat is wel ergleuk . Jammer is alleen dat het errg lang duurt en naja ik word niet moe maar beetje trillerig enzo dat is wel een beetje scheisse, maar goed, daarom ging ik dus ook neit naar gym (jaja gym van half 4 tot half 5 snachts is hier heel normaal) dus moet ik VET lang wachten, te irritant, maarja heb ik wel eindelijk tijd jou te beantwoorden!

    haha leuk weer dat ze je zo lieten schrikken! God, pas je op dat je geen hartaanval krijgt want dat kan vrij makkelijk met jou EN zorg ervoor dat ik niet zo erg moet schrikken, want wanneer is Halloween ookalweer? Dat is toch ongeveer als ik er ben :|? Of eerder/later? Ben daar niet zo goed in..

    Naja ik ga weer, me verder vervelen haha,
    want ik kan natuurlijk niet naar huis :(.

    Kusje & TOT WOENSDAG :D.

  • 17 Oktober 2008 - 05:33

    JP:

    jonge jonge jonge, wat een dochters heb ik zich! De ene loopt zich de blubber (van de buik af :)) in Ierland en de ander zit gewoon 24 uur op school. En dan gaan ze nog een lang weekend ierland op stelten zetten.
    We kregen een mooie kaart met sexy mannen er op, dus je begrijpt, Karin en ik vrezen dat we nu twee ierse sgaunsaunuh gaan krijgen ;).
    Knus uit Mokum!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 18552

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: