dag 26 t/m 30: Ben er nu een maand :) - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu dag 26 t/m 30: Ben er nu een maand :) - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

dag 26 t/m 30: Ben er nu een maand :)

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Oktober 2008 | Ierland, Kinsale

Hey allemaal!

Nou ik ben dus een maand in Ierland. Ik heb het gevoel dat ik iedereen al maanden niet heb gezien, dat ik hier al heel lang zit.
Het is echt een goede keuze geweest om niet direct stage te gaan lopen, maar eerst dit te doen. Het doet me goed om echt op mijn eigen benen te staan. Een heel nieuw begin. Nieuwe mensen, nieuw huis, nieuwe vriendinnen. Ik ben echt blij dat ik dit heb gedaan(ook al mis ik jullie wel :D)

Deze week was op zich hetzelfde als andere aleen vrijdag en zaterdag moest ik de hele dag werken(naja van 8 tot half 3 en dan van 5 tot half 9) omdat Geraldine weg was. Best leuk om de baby's nu ook echt ontbijt te geven enz. En ik heb voor het eerst een baby in bad gedaan. Des deed het voor met Cathal en daarna zou ik Harry doen(die is lichter). En ik vond het zo leuk om te doen! Hij was zo leuk aan het spelen met het water, super cute!

Gisteravond zijn we na alle drukte thuis(Rianne werkt ook op zaterdag) nog even downtown gegaan. We zijn eerst chips gaan eten bij de haven(heel relaxed:D) en daarna zijn we naar een pub gegaan waar live muziek was. Daar was ook Mona met nog wat andere meisjes. Een heel internationaal groepje waren we(ik weet niet alle namen meer :$ )
Er waren twee uit NL, twee uit Duitsland, 1 uit Frankrijk, 1 uit Tsjechie en 1 uit Slowakije. Wel grappig dat iedereen echt een ander engels accent heeft(al moet ik eerlijk toegeven, die van ons(nee echt!) is het beste :D)
Was wel leuk en wat heb ik gedronken.... na ongeveer 5 jaar heb ik weer een keer een breezer gedronken. En Rianne lachte zich helemaal slap toen ze dat zag 'Breezer sletje' noemde ze me steeds. En die andere meiden snapte daar natuurlijk niks van en toen we vertelde dat dat eigenlijk drank was van meisje van 13/14 jaar, keken ze ons helemaal raar aan. We gingen redelijk snel weer naar huis en daar deden we denk ik wel een uur over :D
was erg gezellig. Ben nu kapot(ik was om 2 uur in bed en moest om 8 uur de twins ontbijt geven, omdat Geraldine een nachtje extra wegbleef), ga zo een filmpje huren en lekker een dagje niks doen. Wat ik de laatste tijd veel doe is tekenen. Gewoon disneyfiguren natekenen. Dom en relaxt haha!


Dikke Kus mij

P.S. Bedankt voor al jullie tips, heb er echt wat aan! Ook met beeld op de toekomst. Ik heb dit bericht nu gewijzigd omdat ik het niet prettig vind om zo over ze te praten. Vanmorgen zat ik er mee en wilde ik advies van meerder mensen. Nu vind ik het beter om de dingen gezelliger te houden :) Want ze zijn echt heel aardig :)

  • 19 Oktober 2008 - 10:16

    Christa:

    Je wilt advies over Darragh, maar in feite geef je zelf het antwoord al. Als een kind alleen thuis zulk gedrag vertoont, kan het geen ADHD zijn. Een kenmerk van ADHD is juist dat zo'n kind overal en altijd zulk gedrag vertoont. Als ik je verhaal lees, lijkt het erop dat die kinderen totaal geen grenzen krijgen in de opvoeding. Zoals ze tegen oma tekeer gaan is van de zotte. En dat Des er niets van zegt al helemaal! Ik weet dat je idealistisch bent en het liefst de hele wereld zou willen verbeteren, maar ik denk dat je hier niet veel aan kunt doen. Je bent er ten eerste maar 3 maanden, je bent niet hun moeder en je zult je dus moeten aanpassen. Het is aan de ouders om structureel iets te veranderen en als zij daar het belang niet van inzien dan kun jij er ook niets aan doen. Als je er iets van zou zeggen loop je ook nog het risico dat de ouders beledigd zijn dat zo'n snotneus hun vertelt hoe ze hun kids op moeten voeden. En ik neem aan dat jij gewoon 3 leuke maanden wilt hebben! Mijn advies is dus: geniet van alle nieuwe ervaringen, voel je niet verplicht om de hele familie in therapie te nemen, en laat de opvoeding aan de ouders over (hoe moeilijk dat ook is).
    Op eigen benen leren staan betekent ook goed voor jezelf zorgen en dat is helemaal niet egoistisch! Sterker nog: je kunt pas liefde geven als je van jezelf houdt!
    Ik wens je veel plezier en succes met volwassen worden!
    Liefs xxx

  • 19 Oktober 2008 - 13:16

    Oma:

    Hey lieffie,
    Christa heeft je goede raad gegeven en ik sluit me daarbij volkomen aan. Op de TV is ook een programma over moeilijke kinderen (the Nanny) en het ligt altijd aan de ouders.
    Jij bent vroeger nooit zo tegen mij uitgevallen. Zo ben jij niet!! Jij kunt dat ook niet verbeteren hoor schat, dat moeten de ouders doen. Geniet jij maar van de leuke dingen en al het andere kun je beter vergeten.
    Veel plezier nog en dikke kusssssssss!!!

  • 19 Oktober 2008 - 13:25

    JohnPeter:

    Hoi meissie!
    Deze keer ben ik het helemaal met je tante eens: je moet er mee leren omgaan. Dat is moeilijk maar ook een les: er zijn dingen waar je geen vok aan kunt veranderen, ook al kriebelen je handen. Geloof me, dat hadden Karin en ik, net als miljoenes ouders, ook wel eens met Fleur en jou. Maar je moet een kind ook dingen laten leren, anders worden ze nooit zelfstandig.
    Ik zou er pas met de ouders voer spreken als zij het er met jou over hebben; dan kun je je professionele (!) advies geven, gebaseerd op de wijze die je hier in Nederland hebt geleerd.
    ADHD? Volgens mij is het een gewone knul die een paar schoppen onder z'n kont moet hebben en grenzen krijgen om te leren respecteren (en vervolgens moet leren hoe hij die moet oprekken; daar komt het echte opvoeden om de hoek :) !)
    Dus blijf kalm, wel je zelf en bedenk gewoon dat jij niet in 3 maanden kunt veranderen wat in jaren is opgebouwd.
    Natuurlijk kun je ook sniekie te werk gaan: als moeders klaagt over drukke kinderen kun je aangeven wat jij in NL geleerd hebt op je opleiding en de praktijk. Voorzichtig, verhalend en zeker niet sturend. Tenslotte ben jij bijna 20, zij een paar jaar ouder... (Niet dat zoeist een ruk scheelt, maar toch, zo voelen de meeste ouderen dat nu eenmaal.
    Naar oma en opa toe waren jullie meestal wel lieve kids, maar ik denk dat "oma Tineke" dat binnenkort zelf wel zal beschrijven!
    Dikke kus, probeer je een beetje te ontspannen en je geestelijk en lichamelijk voor te bereiden op woensdag!
    Tot skype!

  • 19 Oktober 2008 - 14:04

    Karin:

    Toch nog maar even een reactie van mij, hoewel we net gezellig geskypt hebben! Ik begrijp dat je ermee zit dat ze geen grenzen aangeven maar ik sluit me ook bij het advies van Christa aan. Hoewel ik begrijp dat het moeilijk is om je ervoor af te sluiten want je zit er wel middenin! Probeer vooral te genieten van de tijd daar!! Een ouder aanspreken op de opvoeding als au-pair raad ik sterk af omdat ze zich erg aangevallen zullen voelen met het risico dat jij eerder de terugreis moet boeken en volgens mij is dat niet jouw bedoeling....
    Schat sterkte ermee en ik hoorde je vandaag zelfs al zeggen: "misschien is het wel wat voor mij om probleemgezinnen te begeleiden in de toekomst" dus je leert van deze periode weer enorm veel! Succes, liefs en kusjes en alvast veel plezier woensdag als je je kleine zussie van het vliegveld haalt. ZE KAN NIET WACHTEN!!!(en jij volgens mij ook niet, je naam op msn gaat er zelfs over!

  • 19 Oktober 2008 - 18:20

    Fleurtje:

    Omdat iedereen zó unaniem is in zijn mening zal ik even de boel wat opstoken. Aangezien ik over (jawel mensen zo snel is het al) 2 dagen bij je ben, zal ik daar wel even het roer omgooien. Ik kan dat zekerweten wel. Ik zet ze gewoon vast met 3secondelijm (zo lang kan hij toch wel stilzitten) en ga lekkere snoepjes en chocola eten ( ja ja want ik mag snoepen in de vakantie HEB JE DAT AL GEHOORD:d?) zodat ze zo jaloers zijn en dan zeg ik NEE tot je respect toont. Nou dat duurt dan ongeveer een weekje (dus aan het einde van mijn week) dan snij ik ze weer los met hun handjes en dan is het vast wel opgelost. NIET WAAR? Oke. dat zullen we doen dan.

    Tot overovermorgen !
    WAUUOEEWAA
    yeah.

    hele dikke kus!

  • 19 Oktober 2008 - 18:25

    FLEUR NOGMAALS:

    GRAPJE TROUWENS HE.
    (voor mensen zonder de kennis over de kunst van het cynisme)

    KUSJE TOT SNEL HEEL SNEL SNEL SNEL !

  • 23 Oktober 2008 - 05:28

    Eenzame Pappie:

    En waar blijven nu de verhalen van de Sisterhood? Hebben jullie tot diep in de nacht gefeest en Ierse stukken gek gemaakt?
    Wij (noj ja.. ten minste IK!) wil meer weten! :)
    Heel veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 18550

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: