Fleur? Present! - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Fleur? Present! - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Fleur? Present!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Oktober 2008 | Ierland, Kinsale

Dag leute.

Nou ik ben er hoor. Helemaal heel en wel aangekomen lang alle dramatische hindernissen en obstakels van vliegvelden, hitsige douanemensjes (nee Chris niet te erg denken het waren de vrouwelijke bij de mannen voor en achter mij. Alsof het paringstijd was en de rollen omgekeerd, ik weet het niet..) en vol avontuur. Wat een dag. Ik zou hem dan ook echt 7 kleuren in het rond schijten en als je heel goed keek misschien zelfs wel 8, áls ik tenminste kon poepen bij anderen, dus dat is niet echt gebeurd hoor mensen, wees gerust : ). Aangekomen met alle stress nog in mn knikkende knietjes en lege maag kwam ik daaraan. Kim was van verre te zien door haar groene haar. Nee grapje, haar vuurrode jas want het is hier nog niet ZO koud dat we de Russische bondmutsen waarop wij zijn voorbereid en hebebn ingepakt aan hoeven. Verder was daar dan ook Geraldine, een schat van een mens, zo hartelijk. Ook de kinderen zijn echte drollen maar kunnen ook stuk voor stuk voor vreselijke taferelen zorgen. Pf.. Toen we na de eerste dag even in het stadje hadden rondgelopen moesten we babysitten. En maar janken die kinderen, o mijn god. Het viel misschien wel mee maar voor mijn gevoel waren we ze dan ook 23 uur aan het voeden (wat hier een echte ramp blijkt te zijn) en zou ik zweren dat er meer terug uit de mond werd geduwd dan er op de lepel zat.. Erg vreemd. Maar goed, ik was gewoon exhausted en voelde de spanning van de dag nog gewoon. De volgende dag ging het dan al een stuk beter en die kleine monstertjes vonden we me al een stuk leuker. Vooral de oudste twee vinden me leuk & Harry. Cathal is een beetje een raar kind hoor, haha! Hij kijkt soms zo mooi dat kun je je niet voorstellen, hij heeft ook 9 van de 10 keer zn tong eruit en kijkt je aan alsof je een inboorling uit Oezoeboeroe bent die voor hem de klompendans staat te doen. Charming.

Gister was het echt een relaxdag we hebben echt niks uitgevoerd, omdat het weer verchrikkelijk was, non stop regen. Heerlijk was het.

Vandaag zijn we naar Cork geweest en raad eens wat we daar deden? SHOPPEN. Yes, al mn geld opgespaard en nu mag ik los, haha! Erg leuke stad en goed geslaagd.

Geraldine zei dat ik ook goed Engels spreek, YES! Ze zei wel dat we een ander accent hadden haha! Kim leek meer op een Nederlander die Engels sprak (tsja wat anders!?) en ik leek op een Amerikaan. Ach ja het is geen Engels maar toch wel leuk want ik heb dus geen uitspraak van i tink and i tought.

Het is hier trouwens wel ubermooiprachtig, wat een awesome uitzicht o god! als je hier dan ook 8 km zou moeten fietsen zou je elke dag 3x overlijden. Al die heuvels. Maar o scheisshundkinder. Echt geweldig. We gaan ook nog naar Charlesfort wat ook errg mooi uitzicht schijnt te zijn. Ben benieuwd. Ik stop er nu mee, want Kim wordt ongeduldig (hoe kan het ook anders! Het is trouwens heel leuk haar weer te zien en ze heeft niet zon rare stem als wij dachten dat ze had gekregen, komt misschien door Skype ofzo? Echt leuk haar te zien!)

Een hele dikke kus & doe de groetjes thuis (ja jullie allemaal lieve lezers van me)

X
Fleur Linde Elverding, First in Line.

  • 25 Oktober 2008 - 07:41

    JP:

    Dag meiden, wat een heerlijk nieuws uit Kinsale en wijde omgeving. Florabella, kinderen vallen best mee, het went. Ik heb jullie ook overleefd, maar dat was natuurlijk dankzij de steun van Karin :-) .
    Maar als je er zo in valt kan ik me echt indenken dat je nog harder wilt gillen dan de kinderen en je verstoppen achter een boom. Met laptop natuurlijk..
    Hier gaat alles zijn Oost Groninger gangetje, Amsterdam is nog steeds een rot eind weg maar het voordeel is wel dat ik bij Lemmer al een blij vakantiegevoel heb. Niet zo uitbundig als jij, maar toch.
    Houd je wel een beetje rekening met je shop gedrag? Ierland is meer dan H&M, zelfs als het zeikt van de regen. Musea zijn fijne schuilplaatsen, waar je nog iets van kunt opsteken ook.
    Ik hoop dat Kim nu minder Iers haar heeft, en wens jullie veel plezier en stralend weer toe. Hoop dinsdag een hoop van je te horen maar heb de AIDA CD nog niet gevonden.
    Tot het volgende kontakt! Dikke, sentimentele kus voor allebei!

  • 25 Oktober 2008 - 08:09

    Karin:

    He, he jullie daddy heeft ieder uur gekeken op de site en de wekker vannacht gezet of er al een berichtje op stond haha!!! GRAPJE want hij had jullie natuurlijk al gesproken! Wij zijn hartstikke trots op jullie en dat Fleur de vliegreis helemaal alleen heeft gedaan!! Dat had je 2 jaar geleden nog niet gedacht dat je dat voor elkaar kreeg. Ennuh Fleur even over Cathal, jij was ook niet altijd een gezellige baby voor "vreemden" hoor. Jij kon ook naar mensen die op bezoek kijken van "wie denk jij wel dat je bent om hier zomaar binnen te stappen?" en een kusje? nee daar weet oma nog alles van.... Trouwens die klompendans kunnen jullie best voor hem doen, met de nieuwe sloffen van Kim! Leuk dat jullie het gezellig hebben en het zal af en toe wel weer lekker een melig gedoe zijn als de Elverdingsisters los gaan!! Hopelijk heeft het haar van Kim nu weer een gewone kleur, hoewel die Ieren wel wat gewend zijn aan de kaart te zien die Kim ons stuurde !! Met mij gaat het een stuk beter (mis natuurlijk wel wat aanspraak, maarja er komt genoeg bezoek, was met je schoonmoeder ook erg gezellig Fleurtje!)
    Meiden geniet van het mooie Ierland en van elkaar!! De Aïda-cd heb ik wel, kunnen jullie weer samen de musical naspelen in de auto op de terugreis!!
    Hou van jullie en dikke kus

  • 25 Oktober 2008 - 08:11

    PS:

    Maken jullie wel foto's ?? ook graag plaatsen, kunnen wij mee genieten!

  • 25 Oktober 2008 - 12:09

    Oma:

    Dag schatjes. Wat een leuk verhaal, ben blij dat jullie het fijn hebben samen. Winkelen is universeel hoor, in Ierland is het toch niet leuker????? Pas op je geld!!! Vier kinderen verzorgen is ook wel veel he? Als ze vervelend zijn .........
    nee ik zeg niks. Genieten jullie nog maar samen van elkaar, het is zo weer om. En Fleur, ik weet dat je goed kunt lezen, dus ..... kom je op het vliegveld ook weer in the right plane.
    Veel plezier. Dikke kusss

  • 27 Oktober 2008 - 17:23

    JP:

    Kim, Fleur ik wens jullie een fijne avond en heel veel plezier op de laatste dag. Zorgen jullie wel voor watervaste make up ;O

    Tot horens, ziens of knussens!

  • 28 Oktober 2008 - 03:25

    Wieke (Groningen):

    Heej Kim,

    wat leuk om al je avonturen te lezen. Echt super gaaf.

    Veel plezier and have fun! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 18552

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: