Dag 41 bijna over de helft - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Dag 41 bijna over de helft - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Dag 41 bijna over de helft

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 Oktober 2008 | Ierland, Kinsale

Hallo allemaal,

Nou Fleur is weer weg :(
Ik heb haar met de bus naar het vliegveld gebracht en daar hebben we nog wat gedronken.
Ik had het er moeilijker mee dan ik had gedacht. Ik had toch wel een beetje het gevoel dat ik mee wilde.
Wanneer ik aan het werk ben met de kinderen heb ik geen heimwee, maar wanneer ik 's avonds alleen op mijn kamer zit, heb ik het wel een beetje. Dit komt ook door dat ik me best wel verveel en dan ga je nadenken. Nu hebben we besloten dat ik een cursus diergeneeskundige kennis en ehbo ga doen. Hopelijk werkt dat.
Anyway, dinsdagavond was ik dus best wel een beetje verdrietig. Dit komt ook door dat ik hier helemaal alleen ben. Ik heb wel wat mensen leren kennen, maar je bent toch alleen(als jullie snappen wat ik bedoel?)
Rianne had het al aan zien komen dat ik heimwee zou krijgen en we gingen woensdagavond even een film kijken.
Was wel grappig, we hadden eerst Harry Potter opgezet, maar daar kregen we niks van mee doordat we zoveel kletsten. Daarna hadden we Saw opgezet, maar toen Rianne ging roken besloot ik dat ik die liever niet zag. Dus heb ik Princess Daries(schrijf je dat zo?) er in gedaan:D Het is wel fijn als je heimwee hebt dat er iemand in de buurt is die dezelfde taal spreekt. Dus voelde me al een stuk beter.

Met Fleur hebben we eigenlijk weinig gedaan, maar dat was erg leuk!
Woensdag heb ik haar Kinsale snel laten zien.
Donderdag moest ik werken(toen heeft Fleur dus respect voor mij gekregen;))
Vrijdag zijn we wezen winkelen in Cork. 's Avonds moesten we babysitten. We zouden een filmavond houden, maar doordat die kinderen de hele tijd wakker werden. Kon ik net het begin van Hairspray zien!
En zaterdag zijn we wezen winkelen in Mahon point(een indoor-winkelcentrum in Cork) en naar de bios geweest. We hebben die twee dagen echt te veel geld uit gegeven!
Zondag was Des met Darragh en Jonatan weg en wilde Geraldine wel iets met ons doen. We zijn toen naar Killarney gereden. Met de auto kan je een hele andere kant van Killarney zien dan als je in de stad bent.
Ze liet ons een stukje van de Ring off Kerry zien en daarna zijn we naar Muckross House gegaan. Dat is een groot landhuis waar een museum van is gemaakt. Was erg mooi!
En maandag...hebben we helemaal NIKS gedaan! We zaten er 3 uur over te praten of we iets zouden doen of niet. Dat zou erg ver wandelen zijn of weer met de bus ergens heen... Uiteindelijk hebben we besloten lekker niks te doen. We hebben films gehuurd en lekker eten gehaald. Was erg gezellig als laatste avond!:)(L)

Met de tweeling is alles erg vermoeiend deze dagen. Cathal wil niet goed eten en Harry wil de hele tijd op schoot. En als ze hun zin niet krijgen beginnen ze te huilen. Ze slapen slecht en doordat ik soms heimwee heb en me dus niet altijd even goed voel, is het soms moeilijk om mijn geduld te bewaren.
Op de creche werd ik soms gek van de huilende baby's maar hier is het op een een of andere manier nog erger.
Er zijn momenten dat ik ze erg lief vind, maar soms kan ik ze wel door het raam gooien:D:$
Gelukkig zijn ze bij Geraldine niet veel beter. Ik ben altijd bang dat ik iets verkeerds doe, maar in dit geval is dat niet het geval..

Vandaag(vrijdag 31e oktober) is het Halloween. Er is dan een soort optocht(weet nog niet precies wat) downtown. Daar gaan we met z'n alle heen(ik hoop dat de tweeling zich goed gedraagd!) 's Avonds gaan de kinderen eerst langs de deuren voor trick and treat(net als Sint Maarten bij ons, wat ze hier dus niet kennen) en rond half 9 is er groot vuurwerk bij ons in de straat. Kortom drukke dag en de kinderen zullen wel doodmoe zijn vanavond(vooral J&D).
Vandaag ben ik hier 41 dagen. Als ik vertrek is het mijn 93ste dag dus ik ben bijna over de helft.
Ik heb nu al zin in kerst:D en het zal ook wel raar zijn om geen Sinterklaas te vieren. Niet dat wij er nou zo enorm veel aan doen, maar toch doen we altijd wel iets leuks..
Voor mijn verjaardag krijg ik van Geraldine de helft van het geld om mijn haar te laten verven. Voor de mensen die het niet weten, mijn haarkleur is momenteel een drama. Door die Kut kapper van een Re-make, is mijn haar als sinds de zomer niet goed. Nu is het dus weer donker, maar is er een groene glas te zien! Heel vervelend! Dus ik vind dat wel een erg leuk kado :) Ik weet dat btw nu al, omdat ze nu dan al een afspraak moet maken, omdat het zo vlak bij kerst is(ik doe het de week voor dat ik naar NL ga..).

Nou ik wilde een kort verhaaltje schrijven, maar dat is inmiddels al groter geworden dan ik dacht :D:D
Dus ik stop maar weer even..

Dikke Kus voor iedereen!

P.S. Er staan ook weer nieuwe foto's op de site en er komen vanavond nog meer op te staan:)

XXX

  • 31 Oktober 2008 - 11:17

    JohnPeter:

    Hoi lieverd!
    Ik begrijp wel dat je heimwee-achtige gevoelens hebt; jullie denken dat ik altijd dingen vergeet en dan terug moet komen, maar je weet nu waarom?! :)

    Ik heb van Fleur gehoord dat jullie heel veel plezier hebben gehad, zelfs toen de ierse bank het geld inpikte. Daarvoor moet Fleur nu naar de ABN en weet ik wat nog meer. En dat allemaal voor die 20 euro....

    Diergeneeskunde past volgens mij heel goed bij je en ik hoop dat je er veel van opsteekt; tenslotte weet je er al best veel van.

    En ja, van jankende babies kun je gek worden. En onzeker. Of je gaat opeens heel veel spelvautuh maken in je weblog.

    Meis, ik denk dat we vanavond wel even bijpraten! Als je tenminste thuis bent en niet weer gaat stappen :(

    Dikke knus uit Mokum (hug) !

  • 31 Oktober 2008 - 12:00

    Oma:

    Hay lieffie,
    Lekker gezellig met je zus uitgaan en leuke dingen beleven in Ierland is wel kicken he?
    Bedankt voor je mooie kaart over het Ierse leven.
    De tweede helft van je verblijf daar gaat altijd veel sneller. Je kunt dan uitkijken naar je verjaardag en de Kerst. De tweeling zal ook wel gemakkelijker worden naarmate ze ouder worden. Je moet ze niet uit het raam gooien hoor, ze kunnen niet tegen stuiteren. Ik kan me heel goed voorstellen dat het gejank je de keel uitstaat, maar daar kun jij niets aan doen hoor!! Nog veel leuke dagen gewenst en je studie zal ook goed zijn om de dagen goed door te komen. Vervelen is "kut".
    Schat, veel liefs en dikke kusssss van oma.

  • 31 Oktober 2008 - 12:34

    Christa:

    He Kim,
    Lijkt me heel vervelend als je heimwee hebt! Ik ken het gelukkig niet en Anouk heeft ook nergens last van. Maar ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je te weinig te doen hebt. Je hebt gewoon te veel tijd om na te denken!
    Die cursussen vullen hopelijk je tijd wat op. Kun je niet met alle au-pairs uit de omgeving iets leuks organiseren? De meeste meiden zitten in hetzelfde schuitje en zullen ook niet altijd genoeg te doen hebben. Misschien kun je met een aantal een auto huren en de Ring of Kerry rijden want dat is erg mooi.
    Ik ben dit weekend ook oppasmoeder want ik krijg de 3 kinderen van Bert zijn zus te logeren. Gelukkig zijn ze niet zo klein meer dat ze de halve nacht lopen janken, maar ze hebben wel last van heimwee! Ben benieuwd hoe het gaat.
    Nou, ik hoop toch dat je er nog een leuke tijd van weet te maken.
    Veel succes en liefs

  • 31 Oktober 2008 - 15:37

    Karin:

    Hey meissie,

    Dat je even een dip hebt is denk ik heel normaal, vooral omdat Fleur wegging en je 's avonds niet echt veel meer kunt doen buitenshuis omdat het al zo vroeg donker is! Maar oke wel vervelend voor je!! We hebben gisteren al uitgebreid hierover gesproken en jou kennende als je je weer op iets nieuws focussed krijg je vast weer positieve energie en ik denk ook dat de tweede helft sneller zal gaan!

    Je kunt ook uitkijken naar een leuk uitje naar Dublin met de meiden!! Ben erg benieuwd hoe Halloween was, wij zijn naar de RUG geweest voor de studie van Fleur. Kwamen we Robin met haar moeder tegen uit Ede!! Echt heel leuk, ze ging naar dezelfde voorlichting als wij!! Toeval?

    Hoop dat alles snel wat beter gaat en we spreken elkaar gauw!!
    liefs en kusjes van je moedertje

    PS oproep aan al die mensen die allemaal meelezen maar geen reactie plaatsen (en ik weet dat dat er veel zijn)Kim vindt het erg leuk als jullie een berichtje schrijven, ook al is het maar 1 regel hoor!

  • 03 November 2008 - 21:43

    Christa:

    He Kimmie!
    Ik heb eindelijk je foto's bekeken! Ik kon ze eerst niet vinden, maar in een oud bericht kwam ik de link tegen. Misschien is het handig als je in het vervolg bij alle berichten de link naar de foto's erbij zet (is erg handig voor computerdummies zoals oma en ik).
    Ziet er trouwens erg mooi uit daar! Ik was vergeten hoe mooi het is. Voor mij is het 26 jaar geleden dat een rondje Ierland heb gedaan, maar het wordt tijd om weer eens terug te gaan. Nog 1 tip voor de foto's (ja, ik weet het, ik ben een zeikerd): draai ze even in de goede richting voordat je ze plaatst! Dan hoef ik tenminste niet steeds mijn PC om te draaien!:)
    Ik hoop dat je inmiddels over het vertrek van Fleur heen bent en dat je heimwee over is.
    Ennuh, ik wil Fleur niet beledigen, maar op de een of andere manier lijkt het veel onnatuurlijker als Fleur een baby vasthoudt, dan wanneer jij dat doet! Ze kijkt erbij alsof ze ze het liefst gelijk weer uit handen wil geven. Bij jou lijkt het veel beter te passen! Je bent gewoon een geboren moeder joh! Stoppen met die studie en gewoon kinderen gaan baren! :)
    Veel liefs en maak er weer iets moois van!

  • 04 November 2008 - 19:16

    Marleen:

    He Kim,
    Ik reageer niet altijd maar lees je berichtjes wel trouw. Heel leuk vind ik dat.Tja meid, ik heb je gewaarschuwd om de verzorging van andermans kinderen op je te nemen........Wat goed van je dat je er nog een cursus bij gaat doen!!! Steek je er ook nog wat anders van op. Nog heel veel plezier en maak er wat van. Voor je het weet zit je weer thuis. x je oude buurvrouw.

  • 04 November 2008 - 19:21

    Marleen:

    Oh, nog iets...... Als je terug bent kom je dan eens langs? We hebben een poesje van 12 weken oud en in december komt onze nieuwe pup. Die moeten jullie natuurlijk wel goed leren kennen. We willen niet dat JP er bang van is. Wie weet mag hij dan nog eens bij jullie logeren?!.......
    Wist je al dat je ouders binnenkort met ons uiteten gaan? Ik heb er zin in! Nou, doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 18558

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: