Spoken, schoenen, zon en kangaroe's - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Spoken, schoenen, zon en kangaroe's - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Spoken, schoenen, zon en kangaroe's

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 November 2008 | Ierland, Kinsale

Ja, je leest het goed Spoken Schoenen Zon Kangaroe's. Dat waren de thema's van de afgelopen dagen.

Spoken:
Zoals ik al in mijn vorige verhaaltje had gezegd was het Halloween. Elk jaar hebben ze een pararde door downtown. De kinderen gaan dan(verkleed) langs de winkels en krijgen snoep. Maar het was dit jaar zo druk dat de helft van de kinderen geen of haast geen snoep kregen, vooral de kleintjes niet. Heel sneu. Door dat het ook zo druk was waren veel kinderen ook bang. Dus veel kinderen waren aan het huilen. Maar Darragh en Jonatan krijgen wel wat snoep. Het zag er erg grappig uit! Al die mensen(ook volwassenen) verkleed over straat zien lopen. Ik heb helaas geen foto's kunnen maken doordat ik Cathal in de draagzak had en ik goed uit moest kijken waar ik liep!
's Avonds gingen de kinderen langs de deuren om snoep te ontvangen. Het is niet zo leuk als sint maarten, vind ik, ondanks dat de kinderen verkleed zijn. Dit komt doordat ze niet hoeven te zingen ofzo.
Dus ik zei dat tegen Geraldine en toen liet ze elke kind zingen(de meeste durfde uiteindelijk neit:D)
Het was wel leuk, alle huizen waren versierd enzo en er was vuurwerk bij ons in de buurt, dus dat gaf een extra feest gevoel!
Er is nog een iets minder leuke traditie. Rianne kwam 's avonds langs en we wilden misschien een film huren. Maar we mochten van Geraldine niet downtown gaan want daar was de traditie voor de tieners aan de gang.
Dronken tieners gooien dan met eieren(ze gooien overal naar, auto's winkels huizen enz.) en daarna gooien ze met meel. En je weet wat je dan krijgt: PRUT! En het was ook nog erg koud die nacht, ik weet niet of het heeft gevroren, maar anders was het helemaal drama geweest!

Schoenen:
Ja dames en heren, mevrouw K.M. Elverding heeft weer schoenen gekocht. Ik ging met Rianne naar Cork op zondag om daar even te shoppen. Ik wilde niet te veel geld uitgeven. Maar wat zegt Rianne als we in de bus zitten??: "Ik moet eigenlijk ook nieuwe schoenen hebben"
En ja dan gaat er bij mij een knop om ;):P:)
Was erg gezellig tijdens het winkelen. In NL heb je eerst Sinterklaas in de winkels, is leuk, maar niet zo leuk als kerst met alle lichtjes. Na Halloween worden hier de kerstspullen van zolder gehaald bij de winkels en in de etalage gezet. Erg leuk!
Heb ook al wat kerstkado's gekocht voor het thuisfront.

Zon:
Gisteren was het prachtig weer. Echt heerlijk weer!
De zon scheen fel en als je naar buiten ging was het heerlijk koel!
Dus we wilde wat gaan doen. Eigenlijk wilde we naar de dierentuin, maar doordat Cathal zijn injecties moest hebben lukte dat niet. Dus gingen we naar de playground. Daar de buggy lekker in de zon gezet en samen met Geraldine hier van genoten.
Verder was het ook een goede dag, want Cathal heeft (eindelijk) besloten dat hij toch wel gewoon zijn mond open kan doen tijdens het eten hahaha
's morgens was Harry de hele morgen aan het slapen en kon ik lekker individueel bezig met Cathal(dat heb ik veel liever dan met een groep bezig zijn, ookal is het maar uit tweepersonen:D)
's middags ging Geraldine dus eerst nog naar de dokter en ze nam J&D mee. Dus was ik lekker alleen bezig met Harry. Was een prettige dag.

Kangaroe's:
Ik was zo stik jaloers op Anouk(even voor mensen die dat niet weten, dat is mijn nicht die is nu aan het backpacken in Australie) dat ze kangaroe's had gezien. Maar ik heb er nu ook een aantal gezien, en nog beter.................AANGERAAKT!!!
Vandaag zijn we dus naar de dierentuin gweest. Het was niet zulk mooi weer als gisteren, maar goed genoeg. Het is niet echt een dierentuin, maar een wildlifepark. De dieren hebben enorme hokken en een aantal dieren lopen gewoon los. Zo dus ook kangaroe's. Die beesten zijn zo tam dat ze blijven zitten als je naar ze toe loopt. En ik kom er dus een aaien. Helaas ging er iets mis met de camera toen Geraldine er een foto van wilde nemen :'(
Anyway, ik heb dus weer enorm veel foto's gemaakt. Die zal ik morgen op de comp. zetten.
En ik zal ze er deze keer goed op zetten;) Ik heb er ook nog een aantal van toen fleur hier was.

Nou ga ik met(of zonder, is nog niet helemaal zeker) Rianne film kijken :D

Dikke kus

P.S. Ik vind het echt leuk al die berichtjes te krijgen.

P.S.2 Tuurlijk kom ik even bij je langs Marleen! Heb je Derk eindelijk over weten te halen om een poes te nemen?

P.S.3 Ik weet niet wie een betere moeder zou zijn, Christa

  • 04 November 2008 - 21:05

    JP:

    Gaaf meid, je leest al een stuk beter dan de vorige keer, veel vrolijker, veel meer kimmier dus :)

    Wat die schoenen betreft: je moet ze wel weer mee naar NL nemen; een pak versturen kost de wereld niet, maar een kleine zeecontainer breekt de bank hoor.

    Ik heb trouwens het idee dat je wat beter met die 4 mormels om leert gaan; da's best wel snel want het is natuurlijk wel een hele verandering, zowel voor hen als voor jou. Leuk meid, ik geniet van elk kontakt dat we hebben dus laat maar komen die postings, mails, postcards en noem maar op.

    Veel plezier, tot comm!

  • 04 November 2008 - 22:35

    Oma:

    Dat was weer een fantastisch verhaal van alles wat je hebt meegemaakt. Leuk joh dat Halloween. Heb je hier toch weinig mee he? Je bent al net zo'n schoenengek als je oma toen ze 20 was. Oude opa snapte er niets van wat je met al die schoenen moest doen.
    Leuk voor je dat het zo goed gaat met de contacten met de kinderen. Een overwinning!!!Nou schat, geniet er nog maar lekker van. Iedere dag is er wel weer wat anders te beleven. Maar dat jij kangoeroes zou aaien had ik niet voor mogelijk gehouden!!!
    Dikke kus en liefs van oma.

  • 05 November 2008 - 09:40

    Karin:

    Dit verhaal is inderdaad weer echt KIM!! hoewel je natuurlijk ook je mindere dagen moet vertellen!!
    Ik zie je daar al weer helemaal genieten in de dierentuin!! De laatste keer met Fleur naar de dierentuin in Emmen kwam je met 382 foto's thuis van de giraffe tegen de boom, de giraffe boven de boom, de aap liggend, de aap hangend, de olifant met de slurf omhoog, de olifant met de slurf naar beneden enz enz haha!
    oh ja en dan toch ook nog maar een foto van jullie, de mooiste staat nu bij ons en bij oma op de kast!
    Je vertelde net op msn dat the boys je al missen als ze je op zondag een hele dag niet zien en dat Geraldine bang is dat de volgende aupair alleen maar tegenvalt! wel een compliment voor jou zeg.

    Nou meissie geniet nog van het Ierse leven!!
    Dikke kus en veel liefs.

  • 05 November 2008 - 10:40

    Christa:

    He Kim!
    Heb je toch een beetje het australische gevoel meegemaakt! Scheelt een hoop geld hoor!
    Anouk begint nu ook last van heimwee te krijgen! Ze zit nu in Melbourne en gaat vandaag op zoek naar een baantje om geld te verdienen voor de rest van haar reis.
    Volgens mij heeft zij nog helemaal geen schoenen gekocht daar! Nou ja, in de outback heb je waarschijnlijk alleen maar cowboylaarzen te koop, niet echt handig voor thuis! Of Uggs, die komen ook uit Australie, maar met 42 graden zijn die ook niet echt aantrekkelijk!
    Veel plezier weer!

  • 05 November 2008 - 10:47

    Anouk:

    Heey lief nichtje!
    Het werd wel weer eens tijd om al je berichten te lezen, je hebt er zooveel:D! Ik heb daar bijna geen tijd voor joh om te lezen haha!
    Mijn moeder heeft wel gelijk, ik begin ook last van heimwee te krijgen! Thuis is alles lekker vertrouwd, je hebt je eigen ding, hier heb ik elke nacht een andere slaapplek:S beetje irritant!
    Maar je moet gewoon veel afleiding zoeken, dingen doen met de andere meiden en dan komt alles goed! Vooral doorzetten, anders krijgen we misschien spijt als we eerder weggaan!!
    Leuk he kangaroo's!!!:D Helaas zie ik hier ook heel veel dode:S!
    Ik mail je binnekort wel even!!:D

    Geniet ervan schat! En vooral ff doorbijten!!!

    Dikke kus uit Ozzie!!

  • 08 November 2008 - 07:07

    JP:

    Hoi meissie. Voor jou, en de zwijgende meelezers en lezeressen (HINT! HINT!) even het bericht dat Ingo BOS, huisgenoot van Kim, dit weekend in Berlijn deelneemt aan de wereldseries schaatsen. Als schaats-duitser, maar toch zeker de moeite waard.

  • 08 November 2008 - 11:32

    Huub:

    He Kim,
    Leuk je berichten te lezen. Een hele ervaring zeg een poos in Ierland te zitten. Geniet ervan, Nederland heb je al lang genoeg gezien en zal je nog lang genoeg meemaken. Als ik de foto's zie is het er trouwens echt prachtig. Het moet geweldig zijn af en toe er op uit te gaan. Geniet van de mensen het land en je tijd!
    Tot ziens, Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 18569

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: