weekend 7 - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu weekend 7 - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

weekend 7

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 November 2008 | Ierland, Kinsale

Hallo allemaal,,

Weer even een berichtje van mij. Vandaag hou ik het echt niet lang(dat denk ik elke keer maar wordt toch altijd wel een beetje langer dan gedacht).

Eigenlijk ging alles afgelopen week zijn gangetje. Alleen vrijdag werd ik wakker en voelde ik me helemaal niet goed. zere keel en buikpijn, kortom kutje. Maargoed ik ging wel gewoon werken, ik zou namelijk alleen zijn met de tweeling, dus ik moest wel. Gelukkig was het niet zo'n lange dag(12-19).
Ik heb het wel tegen Geraldine gezegd, want ze gingen sheperds pie eten en daar zit je niet op te wachten als je buikpijn hebt!
Ze was heel lief en begripvol. Ze dacht dat het misschien alle stress was van de afgelopen thuis, de reis, de heimwee, maar ook de stress van thuis en school. Ik heb haar bijna alles verteld(ook de heimwee) want als ik me een dag dan down voel is dat voor haar beter te begrijpen en dat is voor mij dan weer prettiger.
Ik zei dus tegen haar dat ik wel zelf eten zou regelen, maar het regende zo hard dat ze uitzichzelf een lekker stokbroodje met allemaal lekkere dingen had gekocht. Super aardig!
Maargoed, 's avonds viel ik in slaap bij een film(ja ik ja) dus ik was niet lekker, dus vroeg naar bed.

Zaterdag moest ik ook werken, Des moest de belansting teruggaven regelen en dat duurde een hele dag(10-17). Ik voelde me nog steeds niet lekker, wel iets beter, maar heel slap. Dus dwong Geraldine me kippensoep te eten met wat toast. Heel grappig, ze is altijd heel spontaan enz tegen mij en laat me mijn gang gaan, maar nu bemoederde ze me echt. Er kwam ook een oud schoolvriendin van haar langs en ik was weer alleen met de tweeling.
Op zich wel een prettig dagje(ik heb ze gewoon voor de tv gezet...Babytv, vinden ze helemaal geweldig!) afgezien van dat ik niet lekker was.
Toen ik klaar was met werken ging geraldine met de tweeling wandelen en ik moest mee want dat zou me goed doen. Dus ik mee, heb een filmpje heuurd en gekocht(mijn eerst Ierse film :)) en voelde me inderdaad wel wat beter.
's avonds moest ik babysitten, Rianne kwam ook om even filmpje te kijken enz. Het ging goed dit keer en het was dus weer een lekker avondje tv kijken! Ik mis de detectives wel hoor pap op zaterdagavond!

Vandaag zijn de point-to-points in Kinsale. Dat is nooit in de herfst, dit is het eerste jaar dat ze dat doen. Ik zou er heen gaan met Rianne en Geraldine. Maar nu wil Rianne niet meer en ik weet het nog niet van Geraldine want het weer is niet geweldig en ik ga er niet in mijn eentje heen, denk ik. Vind het wel heel jammer als het niet doorgaat, had me er wel op verheugd.

Morgen ga ik denk ik naar Corkcity om wat dingen te bekijken. Ik ben morgen ook vrij omdat ik zaterdag moest werken.

Ik ben nu officieel over de helft, dit is mijn 7e weekend(de zondag dat ik aankwam natuurlijk niet meegerekend) en ik heb er nog 6 te gaan. Het is misschien voor mijn heimwee niet goed om af te tellen, maar aan de andere kant bedenk ik me nu hoeveel ik nog wil doen(Galway, Dublin enz), en de weekenden worden nu alleen maar gezelliger met uitzicht op kerst. Wel jammer dat ik Sinterklaas mis, dat is toch echt iets wat je mist als je weg bent(vind ik tenminste)
Geraldine wil heel graag dat ik tot feb blijf omdat de tweeling gaat kruipen enz. als ik terug ga. Gisteren zeiden ze dat ze een wereldreis wilde maken als de tweeling 3 is ofzo, en dan moest ik ook mee komen. Ik weet nu niet of het een grapje was of niet....

De cursus bevalt nu al goed! Het is enorm interessant alleen jammer dat ik hiergeen dieren heb om het te oefenen.

Nou, ik laat het voorgezien hier..:)
Ik ga weer even studeren enz.

Ohw nee wacht! Ik heb op mijn hyves, een filmpje staan van Harry die zich omdraait, op een of andere manier lukt het me niet om die hier op te zetten.
Hij heeft nog niet helemaal door hoe het precies werkt(hij schrikt ook als hij eenmaal op zn rug ligt:D) maar hij doet het wel.

http://elverdingkim.hyves.nl/album/32052799/Kinsale_Ierland/wVD7/

Dikke kus!!

  • 09 November 2008 - 09:39

    Christa:

    Wat is (zijn) dat point to points? Kan me er niets bij voorstellen, maar het zal wel leuk zijn als je je er zo op hebt verheugd. Waarom gaat Rianne nou weer niet mee?
    Ik zou het toch nog maar even checken of die wereldreis een grapje was! Hoewel...... dat zal wel iets langer duren dan 3 maanden en of je dat volhoudt zonder heimwee?????????
    Veel sterkte met aftellen en liefs van mij

  • 09 November 2008 - 16:57

    Oma:

    Is het al weer wat beter met je? Toch heel lief van Geraldine dat ze zo bezorgd om je is. Heel verstandig dat je alles aan haar verteld, dan weet ze nog beter wat ze aan je heeft.
    Als moeder is het natuurlijk fantastisch te weten dat je een goede oppas hebt voor je kinderen. Je gaat maar mooi mee als ze op wereldreis gaan, of is het een geintje.
    Nou schat, ik hoop dat de heimwee een beetje slijt. De tijd schiet al op naar Kerst. Dan ben je weer gezellig thuis en wordt het heel leuk!!
    Veel plezier!!! Dikke knuffel van die OMA.

  • 10 November 2008 - 11:12

    Niels:

    Hee nichtje,

    Ik ben er ook eindelijk!
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd!
    En je kan nu mooi wennen aan de heimwee dus als je later een wereldreis met ze gaat maken :)
    Geniet van alle dingen dan merk je niet hoe lang je er zit!

    Dikke kus niels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 18563

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: