Week 8(geloof ik :D) - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Week 8(geloof ik :D) - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Week 8(geloof ik :D)

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 November 2008 | Ierland, Kinsale

Hey allemaal!

Inmiddels zit ik hier al weer twee maanden. Ik heb het gevoel dat het al veel langer is. Heb ook het gevoel dat ik iedereen thuis al vet lang niet heb gezien(zelf fleur, die hier minder dan een maand geleden nog was:D)
Het gaat wel goed hier! Ik vermaak me prima. Rianne en ik spreken ook vaker samen af en de mogelijkheid om films te huren en te studeren helpen ook mee om mijn tijd goed in te vullen.
Oke over de afgelopen week(denk denk) Het wordt hier nu allemaal een beetje gewoon voor mij omdat ik de routine van de dagen nu ken, dus bijzondere dingen heb ik niet echt meer.
Wel vind ik het nog steeds erg leuk om van dichtbij mee te maken hoe een kind zich ontwikkeld. Dat had ik op de creche ook wel een beetje, maar niet zo als hier.
vandaag moest ik 's morgens aan het werk(en dan 's middags ook weer). Dat was wel een keer leuk, want meestal begin ik rond 11 uur/half 12. Dan gaat de tweeling meestal direct op bed en als ze wakker worden zijn die twee grote er weer.
Ik heb dus nooit echt dat ik leuk met ze kan spelen, want 's middags willen ze alleen maar eten en slapen.
Nu kon ik dus leuk met ze spelen. Ik had een ander kleed op het kleed voor de tv gelegd zodat ze lekker zacht lagen en toen de tv aangezet. Ik heb niet echt tv met ze gekeken, maar vind de geluiden leuk op de achtergrond(Zij ook hoor:D:P)
En omdat Cathal de tv wilde kijken draaide hij zich(per ongeluk:D) om. Hij snapte er helemaal niks van heel grappig.
Harry had zich natuurlijk al eerder om gedraaid, maar nu is het echt duidelijk dat hij door heeft hoe het werkt. Erg leuk!

En waarom vond ik het werken met kinderen ookal weer leuk? Ohwja! Jonatan hielp me even herrineren.
HIJ DENKT DAT HIJ KAN VLIEGEN :D:D
Nee serieus echt waar! Hij beweegt zijn armen heel snel en springt(dat is vliegen voor hem. Enorm grappig want hij heeft van die grote ogen en die kijken je dan vol blijheid aan dat het toch echt gelukt was.
En ja, wat zeg je dan tegen een kind die oprecht denkt dat ie kan vliegen. Ja precies! "Ohw goed zo!" Geraldine en ik hebben ons slap gelachen want hij springt dus twee centimeter hoog en denkt dat het vliegen is. Als hij op die manier door de kamer hopt denkt hij dat hij door de kamer is gevlogen.
Maar was het nu zo verstandig van ons om het aan te moedigen.........
Niet echt...:D...Hij ging op de rug leuning van de bank staan. Want hij wilde wel een weten hoe de kamer er uit zag als hij zo hoog zou vliegen :-| En nu?? Geraldine wist het niet zo goed en zei dat ie dat niet moest doen want dan zou hij vallen.
"No mammie, because I can fly." :D
Dus ik met de meest achterlijke reden die je je maar kan bedenken.
"Als je zo hoog staat, daar is het te koud en dan kan je niet goed vliegen en val je heel hard naar beneden." :D wist ik veel! Maar het werkte wel! We hebben ons dood gelachen.

Verder moest ik deze week ook een keer op alle-4 de kinderen passen. Het zou voor 20 min. zijn, want Geraldine moest naar Parent-teacher-meeting. Maar zoals alle afspraken die hier in ierland gemaakt worden, moest ze een uur wachten! Alle Ieren zijn hier net Oost-Groningse hoefsmeden, altijd te laat:D
Maargoed, ik moest de tweeling op bed brengen en verder de jongens bezig houden. Omdat ik met de tweeling in een andere kamer zat, had ik de tv aangedaan. Toen de tweeling sliep ging ik bij de jongens zitten en ze waren echt super lief! Ze vertelde me wat ze allemaal wilde voor Santa. De tv stond nog aan maar omdat ik zo weinig met hun doe waren ze alleen maar met mij bezig. Erg leuk!

Dit weekend hebben we afscheid genomen van Maris, een au pair uit Estland. Door de recessie konden haar gastouders haar niet meer betalen en dus moest ze terug naar huis. Ze had het er best moeilijk mee want zij was hier al 8 maanden en was dus echt aan die kinderen gehecht!
Rianne en ik hadden de instelling om die avond Ierse vrienden te maken--> mislukt!
We hadden contact met jongens(die niet uit Kinsale kwamen maar oke), maar die stonden buiten te roken en wij vonden het te koud om buiten te blijven. Maar toen we in de pub stonden, kwamen ze daar ook heen. Maar helaas hebben we hun niet meer gesproken. Want er was rugby op tv en dat trekt jongens nog erger van voetbal in NL :D
Heb je dat wel eens bekeken? Rugby? Dat is echt een rare sport. Ik snap er helemaal niks van(was opzich wel een goede vraag aan die jongens geweest, maar goed, dat is altijd achteraf!) ze halen elkaar allemaal onderuit en ook de puntentelling snap ik niet. maar goed, was wel een keer leuk om iets anders te zien dan dat eeuwige voetbal!
Toen nog naar andere pubs gweest, Chinees gehaald en naar een nachtclub. De sfeer in nachtclubs is hier heel anders dan in NL. In NL staan er altijd op de podia'tjes meisjes die denken dat ze heel geil zijn en dat ze dat aan de jongens willen laten zien.
HIER NIET!! Hier staan jongens op de podia en wat doen die? Gek.
De jongens hier zijn gek en doen wat ze niet laten kunnen! Erg leuk om een keer wat anders te zien dan jongens die aan de bar hangen. Deze zaterdag stond er een jongen op de dansvloer, hij was verkleed als John Lennon(schrijf je dat zo, die van de Beatles) en ging helemaal los!
En gisteren toen ik langs een middelbare school hier liep zag ik een stel jongens van ongeveer 14 jaar huppelend over straat gaan. Hoezo wij moeten stoer doen? Niks daarvan, lekker gek doen! De instelling van de Ierse jongens bevalt me wel. Het is alleen lastiger Ierse vrienden te maken dan ik in eerste instantie dacht. De mensen zijn hier heel geinteresseerd en de mensen zijn ook heel aardig. maar echt diepgaande gesprekken? Nee, niet echt!
Maargoed, volgende week is weer een zaterdagavond:D

Nou, ik stop weer! Ik ga morgen naar Bandon(die paarden winkel) en ga daar gewoon kijken en ook door de rest van het plaatsje snuffelen. Ik heb er al weer zin in! En dan nog maar 3 weekjes en dan DUBLIN MET CHRISTA EN MAMA!!! En dan nog maar 2 weekjes en dan is het al weer tijd om naar huis te gaan!
Ondanks dat ik me daar enorm op verheug! Weet ik zeker dat ik iedereen hier zeker ga missen! Vooral de tweeling! Maar Rianne, Maris en ik hebben afgesproken wel contact te houden en ook nog een keer terug te gaan naar Kinsale om iedereen te zien! Het is wel echt een ervaring die me altijd bij zal blijven :)

Dikke Kus!!

P.S. Mijn witte laarzen zijn kapot:( Oftewel.......SCHOENEN KOPEN IN DUBLIN:);):P

  • 19 November 2008 - 17:26

    0MA:

    Hallo darling,
    Je had weer heel wat te vertellen. De kinderen spelen wel de hoofdrol in het gezin. Leuk dat ze zo goed reageren op jou. Die vliegenier moet je wel goed op letten hoor! hahahaha wat een grapjas. De pardenwinkel in Bandon zal je wel graag zien binnenkomen. Jij met je zak vol geld kan alles kopen. Let je er wel op wat je al hebt? Dubbele dingen geniet je niet dubbel van, maar kan lastig zijn. Lieffie, veel plezier in Dublin met die twee grote meiden. Zal wel lukken hé?
    Ik ga morgen naar mama toe en blijf tot zaterdag. Van daar ga ik naar Ugchelen want Bert is jarig. Dat worden dus weer gezelige dagen, alhoewel het weerbericht veel koude wind en natte sneeuw voorspelt. We zien wel!!!!!! Dag lieverd, dikke kus en liefs van mij.

  • 19 November 2008 - 19:03

    JP:

    Hoi meis!
    Van wie zou je dat rare talent tot rare gedachtensprongen toch hebben? Schitterend!
    Kijk je nog wel even na wat het kost om een container naar nederland te laten varen :)

    Dag meissie! Heel veel plezier tot snel!

  • 20 November 2008 - 09:35

    Niels:

    Heey schat,

    Rugby ja? Is niet leuker dan voetbal hoor, maar is wel leuk om te kijken!

    Klinkt leuk ja zoals die kinderen zich ontwikkelen. Lijkt me een mooi gezicht!

    Ah balen dat je nu weer laarzen moet kopen! Echt een straf of niet!

    Hoop dat je volgende week zaterdag wat meer aanspraak hebt daar in de disco! Wel gek dat daar de jongens erop staan! Zul je hier niet zien nee! :)

    Kus Niels

  • 20 November 2008 - 11:20

    Karin:

    Heerlijk die fantasie van kinderen,daar waren Fleur en jij ook sterren in, alleen ging het bij jullie niet over vliegen maar had het meestal met PAARDEN of DANSEN te maken!!

    Wat vervelend dat er weer een paar schoenen "op" zijn.... als verjaardagskado krijg je van ons in ieder geval paardrijschoenen want die zijn na ?? jaar echt aan vervanging toe!!

    Geniet nog van Ierland want de tijd gaat nu echt snel. Tot 7 december in Dublin!! JOEHOE!!

    liefs en dikke kus

  • 24 November 2008 - 06:25

    JP:

    Fijne week meis! Geniet van het land, de cultuur en de mensen want over een maand sta je alweer in Meeden!

  • 24 November 2008 - 09:20

    Fleur:

    Hoi lekker ding!

    Wat een verhaal en ach ja, logisch datJonatan dat denkt, aangezien hij toch echt meerdere keren heeft gezien dat Peter Pan het ook kon en ja waarom hij dan niet? (dat was zn favoriete film toch)..
    Maaaarja ik heb nu lekker toetsweek. LOVELY! Dus ben ook nu alweer vrij, maarja ik praat ook met je op msn wat een beetje stom is. JIJ LUILAK die nog steeds in dr bed ligt, haha! nee hoor, geniet ervan.

    INDERDAAD KIM had dat dan even aan die boys gevraagd? En waren ze wel interessant of weer net zo knap als die mennekes van je kaart? :P

    Haha, hele dikke kus!(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 18564

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: