STOP TURN AROUND! DANGER AHEAD :D - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu STOP TURN AROUND! DANGER AHEAD :D - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

STOP TURN AROUND! DANGER AHEAD :D

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 November 2008 | Ierland, Kinsale

Ohw ohw, dit gaat helemaal mis! Volgende week ga ik met of zonder Geraldine naar een grote paardenwinkel in Bandon en paardenspullen zijn hier goedkoper dan in NL.
7December komen mama en Christa(mijn tante) naar Dublin en ik ga daar ook heen oftewel shoppen.
Te veel geld uitgeven dus deze maand. Iemand problemen mee?? Nee mooi zo :D:P

Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden. Ik zit nu lekker tv te kijken tijdens het werk, want Geraldine is met 3 van de 4 kids weg en Cathal ligt op bed, want die is ziek.. Kortom een lekker rustige middag voor mij.
Verder ben ik er toch maar mee begonnen om ook mijn Engels lezen onder de knie te krijgen. Ik ben naar de boekenwinkel gegaan en wilde een boek kopen. Dat is gelukt voor 3 euro heb ik een exemplaar van Hanibal gevonden! Onwijs goedkoop en ben er nu al aan verslaafd! Omdat ik de film al heb gezien gaat dit me makkelijker af dan een ander boek, maarals nog is het best moeilijk.

Dus ik ben mijn hersenen aan het trainen met diergeneeskunde en engels:)

7 DECEMBER TOT 10 DECEMBER KOMEN MAMA EN CHRISTA DEZE KANT OP!!!
Ik wilde met de meiden hier naar Dublin gaan, maar geen van alle gaf een antwoord waarmee je een hotel gaat boeken. Uiteindelijk maar besloten dat ik zelf zou gaan. Want als ik in Ierland ben moet ik naar Dublin zijn geweest!
Ik vertelde dat aan mijn moeder en van het een kwam het ander en nu komen ze deze kant op:)
Extra leuk is het want voor de gene die het zijn vergeten ben ik 10 dec jarig!
Ik vind het echt super leuk!
Wel is het jammer dat de andere zo weinig willen doen. Maar ik ga gewoon zelf op pad :D

Verder gaat het momenteel heel goed met me! Ik zit lekker in mijn vel, slaap goed en heb geen heimwee(behalve naar mn paardje want ik wil hier echt met haar door het land rijden:D).
Ik denk dat de komende weken heel snel zullen gaan wat ik ben niet van plan elk weekend thuis te gaan zitten en ik ben mentaal weer bezig met van alles en nog wat en dat is wat mij goed houdt!
Daarnaast ontvang ik nog steeds veel kaartjes, berichtjes en krabbels van iedereen en daar ben ik ook erg blij mee! Dta heeft me echt geholpen met mij nheimwee periode.

Maar ik stop nu weer, want Cathal wordt wakker...

Dikke Kus Kim

  • 13 November 2008 - 16:14

    Karin:

    Ja, ja je HOEFT niet naar die paardenwinkel hoor Kim en je hebt al een zweep, shabrakje, zadel, poetsspullen enz enz dus je kunt het ook ALLEMAAL bewaren voor Dublin!! Je kunt bijv Christa en mij trakteren als we het nachtleven van Dublin gaan ontdekken of een heerlijk Iers(?) of ander diner betalen, daar doen wij helemaal niet moeilijk over...
    Ik heb net zoveel zin om te komen als jij, ECHT TE GEK om Dublin te zien maar natuurlijk vooral om jou weer te zien en te omhelzen!! Nog een paar dagen en dan is het al zover, gaat sneller nu dan je denkt!!
    Ben blij dat je de juiste spirit weer gevonden hebt en veel plezier weer!!
    liefs en kusjes

  • 13 November 2008 - 16:42

    Karin:

    Ja, ja je HOEFT niet naar die paardenwinkel hoor Kim en je hebt al een zweep, shabrakje, zadel, poetsspullen enz enz dus je kunt het ook ALLEMAAL bewaren voor Dublin!! Je kunt bijv Christa en mij trakteren als we het nachtleven van Dublin gaan ontdekken of een heerlijk Iers(?) of ander diner betalen, daar doen wij helemaal niet moeilijk over...
    Ik heb net zoveel zin om te komen als jij, ECHT TE GEK om Dublin te zien maar natuurlijk vooral om jou weer te zien en te omhelzen!! Nog een paar dagen en dan is het al zover, gaat sneller nu dan je denkt!!
    Ben blij dat je de juiste spirit weer gevonden hebt en veel plezier weer!!
    liefs en kusjes

  • 13 November 2008 - 17:36

    Christa:

    Nou Karin, wel een beetje overdreven om 2x te vragen of Kim ons wil tracteren in Dublin!:) Ik vind dinertje ook wel goed genoeg!

    En wat is nou weer in godsnaam een shabrakje?????? Kun je dat echt kopen of is het een typfout? Nou Kim als je een shabrakje voor je verjaardag wilt, dan kun je er eentje krijgen hoor! Of zeg ik nou weer iets heel raars???
    Dooeeiiiiiii

  • 13 November 2008 - 19:58

    Oma:

    Hay lieffie, Wat fijn dat het weer beter met je gaat. Als jij gaat shoppen ben je in je element! By the way, zal ik mama jouw verjaardaggeld meegeven? Je weet op hoeveel je kunt rekenen he? als je maar geen shabrakje, zweep etc. koopt........
    geintje hoor!!!
    Ben hartstikke blij dat de studie je zo goed doet. Wat zul je wijsssss worden!!
    Hoor ik nog van je over het geld? Ik denk wl dat ik het weet.
    Dag lieve schat, dikke kus van oma.

  • 13 November 2008 - 19:59

    JP:

    ja, heel leuk dat dublin hoor! Heel leuk dat jullie gaan. Ik denk dat ik me dat weekend maar laat vollopen ;(

    Serieus, ik vind het een pr8ige actie, en ik ben zo jaloers als de Pieten, maar Sint gunt het jullie van ganzer harte!

    Kim, je kunt iedereen even je rekeningnummer toesturen als een reminder voor je verjaardag! Hoeft niemand zich af te vragen wat jij graag wilt hebben voor je TWINTIGSTE VERJAARDAG!
    Dat ze geen bankkosten hebben voor valuta transfer of voor het overboeken naar een buitenlandse rekening!

    Ik ben wel blij dat je weer beter in je (strakke!) velletje zit!

    Dag lieffie!

  • 13 November 2008 - 20:36

    DE LIEFSTE!:

    Nou wie in hemelsnaam zou in vredesnaam óf in maria's naam jouw verjaardag nou vergeten. IK IN ELK GEVAL NIET! En als je het niet erg vindt (wat je niet vind dus) vraag ik niet om je bankrekening wannnnnnt ik geef je wat anders :D. Weet nog niet wat maar goed, dat komt gewoon omdat het UBERVET EN O ZO GEDENKWAARDIG moet zijn :D.

    Ik ben ook echt te jaloers op mama. Ze verlaat me gewoon en ik zit hier 6 dagen in mn uppie, want Christiaan wil ook helemaal niet komen:(. Haha nee hoor grapje geniet jij maar van haar, ik word toch gek van dr (HAHA NEE GRAPJE MAMA IK HOU VAN JE HLEIAHLDHKAL (l)).

    En Christa, een shabrakje is een soort van SOA, dus het is niet echt aardig om Kim dat te willen geven... HAHA nee grapje hoor, het is het dekentje onder het zadel van een paard :) (waarvan we er al 8923 hebben dus niet heeel erg noodzakelijk voor 1 paard). Ps (hopelijk, want ben wel laat vrij..) tot morgen:D!

    Nou lief zusje van me, ik stop er weer mee want Christiaan wordt wakker (grapje, ik doe jou na snap je?)

    HEEL VEEL LIEFS &
    i love you!

    Ben heeel blij dat het weer zo goed met je gaat :D! Kussiee x!

    & veel groetjes van Christiaan Hoiting.


  • 14 November 2008 - 15:55

    Marleen:

    Heeee Kim,

    Gisteren een kaart van je ontvangen! Heel leuk. Dank je wel.
    En je hoeft je geen zorgen te maken over je familie, dat ze zich vervelen zonder jou thuis en dat ze zich verschansen op de bank zielig en alleen. Want daar is niets van waar! Ik kan ze telefonisch nooit bereiken en als ik langs kom met een zak met tijdschriften, moet ik die aan de deurknop hangen!
    Nee, die vermaken zich wel. Wat gezellig dat jullie naar Dublin gaan en wat goed van je dat je ondanks al die saaie meiden toch vanalles onderneemt. Wie weet kom je er nooit meer! En dan kunnen ze dat niet meer van je af pakken.
    Nou, mij kids worden wakker ik moet ook gaan. Tot snel!

  • 15 November 2008 - 11:52

    Anouk:

    Kim... je hebt tegen me gezegd dat je toch nog een beetje jaloers op me was dat ik hier zat, maar ik ben nu MEGA jaloers op jou dat mijn moeder en karin je op komen zoeken!!!!! Echt super!! Misschien kunnen ze australie erbij plakken?:P;)

    Goed dat je engels aan het lezen bent, ik heb zelf ook al 4 engelse boeken gelezen, ben met mijn vijfde bezig!:D Ben ineens verslaafd aan lezen!!
    Ben blij te horen dat het goed met je gaat en dat je heimwee weg is!
    Geniet ervan, want voor je het weet ben je weer in Nederland!

    Dikke kusss!

  • 18 November 2008 - 21:06

    Ghislaine:

    Hee Kimmie, ook weer eens een berichtje uit Ede. Wat kun jij daar heerlijk je hard ophalen met die paarden! Foto's zien er gaaf uit.
    Leuk dat Karin en Christa over een paar weekjes komen. Geniet ervan meid, dit zijn de dingen die je hele leven bij je blijven.
    Hier gaat alles zijn gangetje; behalve mijn drukke nieuwe baan, weinig nieuws onder de zon. Cee is druk met oefenen van de musical, ik ga op school meedoen met een kerstmusical en Cee en ik gaan samen in een spontaan opgericht kerstkoortje zingen op kerstavond in Wageningen. Jep is lekker met gitaarles bezig. School vindt ie wat minder :-)(understatement).
    Groeten en dikke kus van ons alle3 uit Ede. O, Jep is niet van het kussen :-). Handshake dan maar. Liefs, Cee, Jep en Ghis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 18562

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: