Dag 16 t/m 18 - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu Dag 16 t/m 18 - Reisverslag uit Kinsale, Ierland van Kim Elverding - WaarBenJij.nu

Dag 16 t/m 18

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Oktober 2008 | Ierland, Kinsale

Dag 16:
Vandaag weer aan het werk. Niet echt veel zin. Als het aan mij lag zou ik, of lekker in mijn bedje blijven liggen of weer op weg gaan. Maargoed, eens komt toch die dag weer dat je moet werken(klinkt heel dramatisch, maar zo erg is het ook weer niet :D)
Het weekend waren de oma's hier, ik heb die net mis gelopen, maar ze zijn hier het hele weekend geweest. Geraldine vertelde dat Darragh en Jonatan helemaal enthousiast waren over mij tegen de oma's. Ze vertelde dat ze tegen de oma's hadden gezegd dat ze in de zomervakantie naar Holland gaan om mijn huis, paard(Jonatan loves horses) en katten(Darrags loves kittens) te zien.
Toen ik dat later aan Jonatan vroeg zei hij dood serieus. "Yes, and we'll be staying at you house then."
Geraldine en ik moesten erg lachen. Maar ze denkt er serieus over om in de zomer naar Nederland en/of Duitsland op vakantie te gaan. Dus dat is wel leuk.
's Middags was ik alleen met de oudste twee(de twins kregen injecties). We hebben geknutseld en ik heb ze geleerd hoe je een spinnenweb kan maken met sate-stokjes en draad. Ook heb ik Simba van de Lion King nagetekend voor ze als kleurplaat. 2 puntjes voor mij :)

Dag 17:
Vandaag was het voor het eerst weer dat je in NL kan verwachten. De hele dag regen. Vieze regen.
Geraldine ging met de oudste en een vriendje van Darragh naar in indoor-playground. Ze waren onwijs hyper en helemaal druk. Het vriendje van Darragh(Connor) houdt erg van paarden, hij gaat ook lessen. En toen Geraldine vertelde dat ik een paard had viel zijn mond letterlijk open. Als hij een tekenfilmfiguur was geweest hadden zijn ogen eruit gepopt en zijn tong op tafel gelegen:D Maar Connor houdt niet alleen van paarden, nee, hij wil graag een paard zijn:D Zo grappig hoe die kinderen zijn. Ze kunnen praten en denken maar hebben zoveel fantasie dat het wel eens door elkaar loopt. Helemaal geweldig!

Dag 18:
Vandaag was het prachtig weer! Het leek wel zomer! Ik heb elke keer kleren met lange mouwen aan, maar vandaag had ik een t-shirt aan. Het was onwijs lekker.
Dus ben ik gaan lopen. Ik wilde een keer wat anders dan de weg downtown. Dus ging ik richting een strandje lopen. Ik wist waar het was, maar was er nog nooit geweest. Maar Oh My God. Daar was het mooi. Je keek uit over niks dan water. Het is een strandje waar je kan surfen en tussen bepaalde tijden kan vissen(vooral dat laatste gebeurd hier veel). Het was onwijs mooi, helemaal omdat de zon al aan het zakken was en het gewoon prachtig weer was!
's Avonds heb ik met Darragh en Jonatan tulpen gepland. Ik had het als kado mee genomen en ze vonden het helemaal geweldig.
"Sometimes you just have to do something with your hands here in Ireland," zei Darragh toen er grote stenen in de grond lagen. Hij denkt dat alles in NL anders is heel grappig!
"Thank you for bringing the flowers, Kim," zei Darragh toen we weer naar binnen gingen.
En jonatan? Die blijft maar dingen over dieren vragen. Er kwam een folder van de dierentuin met de post en bij elk plaatje vroeg hij wat het dier at enz. Zijn ouders hebben geen verstand van dieren en hij vindt het duidelijk leuk dat ik het wel heb.
Donderdag of vrijdag gaan we misschien naar de dierentuin dus dan mag ik me voorbereiden op heel wat vragen.
Het contact met beide jongetjes wordt dus steeds beter. Gelukkig!
's avonds laat kwam Rianne nog even langs.

Voor 5 december gaan we pepernoten maken, als dat lukt met de ingredienten. OOk voor Halloween gaan we allemaal dingen maken. Echt heel leuk!

Dit weekend is er een paardenmarkt in Galway. Veel Tinkers(paarden) en de Tinkers(zigeuners) geven er clinics enz. Dus ga daar misschien heen.

Dikke Kus Kim

  • 09 Oktober 2008 - 11:48

    Oma:

    Hey lieffie, wat leuk dat de kinderen zo gek met je zijn (is ook niet moeilijk). zo zie je maar, dat je altijd liefde terugkrijgt als je liefde geeft. Jij kunt ze nog veel leren.
    Ben erg blij dat je het zo naar je zin hebt en dat het zo goed klikt met Geraldine. Ik ben trots op je, dat je het zo goed doet. Dikke smakkerd van Oma, toedeloe!

  • 09 Oktober 2008 - 12:04

    Karin:

    Ook nog even een reactie op jouw site, terwijl ik je net heb gesproken via msn, was weer gezellig! Wat prachtig zeg dat de kinderen denken dat je in Nederland hele andere dingen doet en hebt! Wel geweldig dat je jouw positiviteit op de kinderen overbrengt.
    Veel plezier bij de paardenmarkt ennuh... nee Kim je kunt geen tinkerveulen per post naar ons versturen!
    Succes en geniet verder! liefs en hele dikke kus!
    Grá

  • 09 Oktober 2008 - 12:23

    Vervolg:

    Oh ja en dat kind hier thuis (ook wel bekend als fleurie beurie, fleurlinde en voetjah) kan ook bijna niet wachten dat ze jouw verhalen in levende lijve hoort hoor. De herfstvakantie mag snel komen!! Ireland beware of the Elverdingsisters!!!....

  • 09 Oktober 2008 - 13:06

    Jorien Au Pair:

    Hee kim!!

    Jij bent pas 3 dagen langer in Ierland dan ik, maar hebt al zoveel geschreven! Leuk!
    Ik zie bij een van je vorige berichten dat er al over me getypt is, haha :D
    Ik ben inderdaad die nederlandse au pair 'dichtbij' jou in de buurt! Mijn naam is Jorien (en niet johanna, johanna catharina is mijn doopnaam die ik gebruik voor mn weblog johannacatharina.waarbenjij.nu). Woon jij in Groningen? Provincie of stad? Ik woonDE in groningen stad, haha, maar nu zit ik bij een familie (met VIJF kinderen!!)dichtbij Cork. Misschien kunnen we eens wat afspreken in een weekend?? Mijn emailadres (kunnen we tel. uitwisselen etc.): jorienrippen@gmail.com

    See you!

  • 09 Oktober 2008 - 14:53

    Brigitte:

    Ha die Kim, wat heerlijk om je verhalen te lezen. Wel een hele kluif hoor om voor 4 kinderen te zorgen, maar ook wel leuk die leeftijden op een rij. Ze zijn dan nog zo afhankelijk van je. Geniet er maar van. Zoals je weet heb ik zelf ook au pair gedaan en heb nog steeds contact met de ouders en kids. Dat is toch al 24 jaar geleden. Wie weet kun je dat ook zeggen tegen die tijd. Hoop voor je dat je ook een bijzondere band opbouwt met dit gezin. Geniet er maar goed van. Zo te lezen is het een leuk gezin. Leuk dat je zus in de vakantie overkomt. Echt leuk, veel plezier samen en maak die Ierse boys samen maar gek met jullie blonde lokken! Lieve groet, Brigitte

  • 10 Oktober 2008 - 10:37

    Bert:

    Hoi Kim, Hartstikke leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Wij hebben ook alleen maar goeie herinneringen aan Ierland en die komen weer boven als ik jouw foto's bekijk.
    Veel plezier nog en ik hoop dat je ook nog veel kunt gaan bekijken. Ook al zingen sommigen een andere tekst, het is niet zover naar Tipperary :(of naar Dingle, Ring of Kerry, etc.).
    Groetjes, Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Dromer. Schrijver.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 18568

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Mei 2016

Vijf weken vrijwilligerswerk in Oeganda

02 Januari 2014 - 19 Maart 2014

Mijn droom achterna

21 September 2008 - 23 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: